Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-17

Arbetsbeskrivning

DB Schenker är en ledande aktör inom transport och logistikbranschen och strävar efter att erbjuda högkvalitativa tjänster sina våra kunder. Vi söker nu flertalet engagerade och serviceinriktade kundservicemedarbetare till Schenkers alldeles nyetablerade kundservicecenter på Ryssnäsgatan 15 i Borås. Som kundservicemedarbetare kommer du att vara ansiktet utåt för Schenker och ansvara för att företagets kunder får en förstklassig serviceupplevelse. Här erbjuds du en omväxlande roll i en verksamhet med hög förändringstakt där samarbete är en framgångsfaktor. Rollen omfattar såväl extern som intern kommunikation, i nära dialog med kollegor på Schenkers 25 distrikt i Sverige och Danmark. Här blir du en viktig del i ett sammansvetsat team, bestående av 3 avdelningar och 55 medarbetare. Arbetsmiljön är dynamisk och det finns god möjlighet till såväl personlig som professionell utveckling. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

  • Besvara inkommande samtal, e-post och chattmeddelanden från kunder.
  • Ge professionell och vänlig support för att lösa kundfrågor och informera om erbjudanden.
  • Hantera kundklagomål och försäkra dig om att varje ärende hanteras på ett effektivt och professionellt sätt.
  • Registrera och dokumentera kundinteraktioner i systemet.
  • Ge produktinformation och vägledning till kunder.
  • Samarbeta med andra avdelningar för att lösa kundrelaterade ärenden.

Kvalifikationer

  • Utmärkt kommunikationsförmåga, i både tal och skrift, på svenska och engelska.
  • Förmåga att hantera krävande situationer på ett lugnt och professionellt sätt.
  • Stark problemlösningsförmåga.
  • Teamspelare med förmåga att arbeta självständigt.
  • Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande men inte nödvändigt.

Om företaget

Schenker AB

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons