OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida poolia.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-14

Om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren personaladministratör/HR lön till vår kund Luftfartsverket i Norrköping. Omfattning: Heltid 100% Start: 2024-10-01 Längd: 2024-12-30, eventuellt längre. Visst distansarbete är möjligt. Dina arbetsuppgifter i huvudsak I samband med flera förändringar av resurser inom enheten HR-Lön uppstår behov att se över arbetsuppgiftsfördelning och rollbeskrivningar inom enheten innan nyrekrytering kan påbörjas. Under tiden behöver LFV förstärka temporärt med en kvalificerad administratör som kan rycka in och hjälpa till med administration inom HR-Lön. I uppdraget ingår bl.a. att hantera specifika administrativa arbetsuppgifter, såsom vissa löpande rapporter till andra myndigheter men även andra förekommande och tilldelade administrativa uppgifter. Det ingår även i uppdraget att stödja vår flygledarselektion med administrativa uppgifter. Tjänsten utförs på dagtid och är placerad i Norrköping. Innan uppdrag kan påbörjas ska du ha genomgått godkänt drogtest. Vem är du? För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier: Du bör ha bred erfarenhet och kunskap av administrativa uppgifter av mångahanda slag. Mot bakgrund av att enhetschef ser över arbetsuppgiftsfördelning bör du vara flexibel att ta sig an och sätta sig in i olika uppgifter och kunna komma med förslag på förbättringar/förenklingar i förekommande fall. Grundläggande kompetens och erfarenhet - Relevant eftergymnasial utbildning inom administration och relevant arbetslivserfarenhet. - Du har arbetat ca 3–5 år med administration av uppgifter såsom exempelvis men inte bara; statistikrapportering, protokoll, konferensbokning, rapporter, rutinbeskrivningar, skrivit och publicerat informationsmaterial på lokalt intranät, allmänna administrativa göromål etc. Konsulten ska även ha erfarenhet av olika urvalsprocesser inom rekrytering. Meriterande: - Erfarenhet av att arbetat med dokumenthanteringssystem och att ha arbetat på HR avdelning och inom offentlig sektor är en fördel. - Erfarenhet av att jobbat i systemet Heroma. - Du får gärna ha hög initiativförmåga, hög integritet och samarbetsförmåga. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna. Om verksamheten Tycker du att detta låter som ett spännande uppdra som kan passa dig? Sök då via länken i annonsen. Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Välkommen!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons