Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-14

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonomiassistent som har erfarenhet av kundreskontra? Har du arbetat med kreditrisker, inkassoärenden och räntefakturor? Då har vi en roll för dig! Just nu söker vår kund i Solna en Order to Cash agent för ett konsultuppdrag under några månader!

Ansvarsområden

  • Hantera kundärenden via telefon, mejl och post
  • Inkasso ärenden
  • Avstämning av utbetalningar
  • Utreda oplacerade betalningar
  • Kreditbedömningar
  • Bolagsändringar
  • Hantering av konkurser, rekonstruktioner och depositioner
  • Påminnelser

Kvalifikationer

  • Några års arbetslivserfarenhet inom kundreskontra och kreditbedömning
  • Minimum 3-årig ekonomisk gymnasiekompetens med redovisningskunskaper
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
  • PC-vana, mycket goda kunskaper i Excel
  • Mycket god kommunikationsförmåga i både muntlig och skriftlig form

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons