Om tjänsten

Besök hemsida jappa.jobs
Omfattning
Publicerad 2024-06-13

Har du flera års erfarenhet av kundtjänst och förmågan att vägleda och motivera en grupp mot utmärkta resultat? Vi söker efter vassa kundtjänstmedarbetare med ambitioner att jobba som teamleaders till ett eventuellt uppdrag inom e-handeln!


Om uppdragsgivaren

Våra uppdragsgivare är svenska e-handlare som är verksamma inom olika branscher. Oavsett om du brinner för inredning, sport- och outdoorlivet, skönhet- och hudvårdsbranschen så jobbar vi med uppdragsgivare inom ditt intresseområde. Nu söker vi en engagerad person som kan bidra med en förstklassig kundtjänstupplevelse till e-handelns kunder. Ansök och skapa en profil på Jappa för att vara aktuell för ett eventuellt uppdrag med start i sommar.



Om uppdraget

Som teamleader ansvarar du för en mindre grupp kundservicemedarbetare och säkerställer att alla gör sitt bästa för att besvara produkt- och leveransrelaterade frågor samt upprätthålla relationen med e-handelns kunder. I denna koordinerande roll leder du gruppens arbete, vägleder och förser kollegor med relevant information samt motiverar teamet att nå uppsatta KPIer. Du bidrar med insikter för att effektivisera arbetet och skapar en trygg och trivsam arbetsmiljö för dina kollegor.

Vem är du?

Du är en strukturerad, självsäker och social person. Du har troligen haft andra ledande roller samt erfarenhet inom traditionell kundtjänst via telefon, chatt, mejl och är välbekant med hela processen. Vi tror att du är någon som kan skapa en positiv arbetsmiljö för ditt team och samtidigt motivera andra att göra ett bra jobb.




Arbetsuppgifter innefattar

  • Leda ett mindre team av kundtjänstmedarbetare
  • Koordinera teamets arbete
  • Daglig kommunikation med e-handelns kunder, hantering av leveransspårning, kontakt med externa leverantörer samt samarbete med interna partners
  • Dagligt kundtjänstarbete i Zendesk
  • Identifiera brister och föreslå förbättringar för att effektivisera och optimera arbete


Krav och meriter

  • Eftergymnasial utbildning
  • Minst tre års erfarenhet inom kundtjänst
  • Erfarenhet av att arbeta i Zendesk och med kundtjänstrelaterade uppgifter
  • Förmåga att analysera och agera utifrån relevanta KPI
  • Grundläggande förståelse för daglig e-handelsdrift
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Strukturerad arbetssätt, stark planeringsförmåga och vana vid att arbeta mot deadlines



Ansökan

För att kunna ansöka till Jappas uppdrag behöver du skapa en konsultprofil i vår plattform och sedan skicka in din ansökan. Genom att göra detta blir din kompetens även synlig för andra uppdragsgivare som letar efter e-handelskonsulter inför framtida uppdrag. Lägg ner 10-15 minuter på att skapa din konsultprofil idag för att vara i spel för spännande e-handelsprojekt!

Sista ansökningsdagen för detta uppdrag är 2024-06-17. Observera att rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.



********************************************************************


Jappa är en talent-as-a-service-lösning för uppdrag inom e-handeln. Vi på Jappa strävar efter att erbjuda våra kunder personal som verkligen gör positiv skillnad i deras verksamheter.

Mer info

Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons