OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Deltid
Publicerad 2024-06-11

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du på jakt efter det perfekta extrajobbet? Vill du jobba med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik? Tycker du om att vara en del av ett härligt team och ta del av den unika pulsen som bara finns på flygplatser? Då är detta det perfekta extrajobbet för dig!   Om teamet & rollen Nu hjälper vi BRA att stärka upp sitt Customer Service Agent-team på Bromma flygplats då de behöver stå väl rustade inför peak hours, vilka är mellan cirka kl. 06-09 samt 15-18 alt. 16-20 på vardagar. Varje pass är 3-4 h långa, då det är just under dessa timmar som trycket är som högst, och stöttning behövs som mest. Du förväntas arbeta minst 1 pass i veckan. Under sommar-/semesterperioder kan det finnas möjlighet att få jobba mer, om behovet finns. Teamet är idag cirka 10 medarbetare på förmiddagen, och mellan 10–15 medarbetare på eftermiddagen. En stor del av arbetet är teamwork men kortare sekvenser är egenarbete. Exempel på egenarbete kan vara incheckning av passagerare. Dock finns alltid kollegor i närheten att fråga om hjälp behövs. Återigen, teamwork är i fokus. Du kommer att vara anställd som konsult via oss på ambition:x, men arbeta ute på Bromma Flygplats som Customer Service Agent hos BRA.   Som Customer Service Agent-medarbetare kommer du exempelvis att arbeta med:
  • Incheckning – incheckningen är automatiserad och du bistår passagerarna på golvet alt. bakom disk beroende på bolag som flyger.
  • Loungen – här bistår du med service till VIP-kunder, vilket exempelvis kan vara servering av kaffe, té, smörgås m.m.
  • Gate – ansvara och ta hand om avgång från start till slut. Detta innebär att sköta boarding, kontakt med cockpit via flygradio och lastarna via en annan radio.
  • UM-hantering – ta hand om ensamflygande barn, säkerställa att de kommer till rätt flygplan och får en trygg resa.
  Introduktion För att få påbörja tjänsten kommer du att behöva gå en utbildning samt få godkänt på bakgrundskontrollen, vilken genomförs på samtliga konsulter. Utbildningen kommer ske både i klassrum, digitalt och individuellt, samt kommer att pågå under tre veckors tid. Under dessa veckor behöver du kunna avvara tre heldagar/vecka för utbildning på plats i klassrum. Utbildningen kommer att starta den 28e augusti och pågå tre veckor framåt, och förutsätter därför att du kan närvara då.   Om dig För denna tjänst lägger vi stor fokus på dina personliga egenskaper. Eftersom säkerhet är en viktig och central del av ett arbete på en flygplats ser vi att du har ett bra säkerhetstänk och är noggrann som person. Du är kommunikativ och har en god serviceförmåga, vilket gör att du är duktig på att läsa av såväl situationer som kunder. Du är prestigelös och prioriterar teamets leverans, vilket betyder att du hjälper till där det behövs. Du kommer ställas inför olika situationer som du kanske inte tidigare påträffat, vilket gör det viktigt att du hanterar nya, och ibland kanske tidspressade, situationer på ett bra sätt.   Utöver detta ser vi att du gärna att du har:
  • En annan huvudsaklig sysselsättning, eller är studerande.
  • Minst en treårig gymnasial utbildning.
  • Tidigare erfarenhet av service i någon form.
  • Obehindrade kunskaper på svenska och engelska i tal och skrift.
  • Goda system-/datakunskaper.
  • Möjlighet att arbeta minst 1 pass/vecka.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från flygbranschen. I samband med denna rekrytering kommer vi att behöva följande dokument från dig:
  • Ett uppdaterat CV med tydliga tidsperioder.
  • Ett avgångsbetyg från gymnasiet och andra relevanta studieintyg.
  • Relevanta intyg från arbetsgivare.
  • Två referenser från tidigare- eller nuvarande arbetsgivare.
  • Bakgrundskontroll kommer att göras då arbetet sker på en flygplats - mer information kommer att komma gällande detta för dig som blir aktuell i processen.
Om företaget Braathens Regional Airlines – är ett familjärt litet bolag som växer och blir större! Teamwork är en stor del av BRAs framgång, där inte bara det interna samarbetet är starkt utan även med alla deras samarbetspartners. BRA tror på mångfald och att olika erfarenheter och kunskaper gör dem bättre. De siktar alltid på att vara det självklara valet i luften och har stort fokus på hållbarhet, där de lyfter med klimatet i tankarna, biobränsle idag, och el-flyg inom en snar framtid. Som nyligen vinnare av Grand Travel Awards Hållbarhetspris sporrar det BRA att varje dag jobba för en hållbar framtid där alla kan fortsätta mötas och utvecklas. Välkommen med din ansökan! Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag! Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons