Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-11

Vill du vara med i Elcare:s nya satsning?

Är du dessutom en person som trivs att jobba nära kund och felsöka vitvaror?

Då är du rätt person för oss!

Om Elcare:

Elcare Nordic erbjuder ett unikt Nordiskt koncept för service och reparationer. Våra 3 stora centrala verkstäder kombinerat med ett omfattande transport- och logistikupplägg servar de 4 nordiska länderna med korta reparationstider och ett brett utbud av tjänster. Utöver att vara en servicepartner för tillverkare och återförsäljare, erbjuder vi även våra tjänster till konsumenter på privatmarknaden.

Historik

InfoCare grundades 1986 i Kristiansand, Norge och under 2015 bröts verkstadsdelen ut i en egen underkoncern, InfoCare Workshop. Under hösten 2015 såldes verkstadsrörelsen till Elkjøp Nordic som nu är ny ägare till 100% av aktierna. Hösten 2020 ändrades firmanamnen på bolagen i InfoCare Workshop och gruppen till Elcare Nordic.

Varför Elcare Nordic

Elcare Nordic är en Nordisk fristående leverantörsoberoende servicepartner som erbjuder ett brett utbud av tjänster och reparationer för olika typer av elektronikprodukter. Våra verkstäder fokuserar på att leverera hög kvalitet och god kundservice. Vi är auktoriserade att hantera och reparera IT- och elektronikprodukter från de flesta leverantörer samt innehar ISO-certifiering 9001 och 14001.

Tillverkare och återförsäljare

Elcare Nordic är servicepartner för såväl tillverkare som återförsäljare och innehar auktorisation att reparera de vanligast förekommande elektronikprodukterna. Vi utför både garantiservice och reparationer utanför garanti på PC, surfplattor, skrivare, mobiltelefoner, TV, audio/video mm.

Slutanvändare och privatpersoner

Elcare Nordic erbjuder även sina tjänster till privat- och konsumentmarknaden. Våra kunder kan registrera och följa upp sina uppdrag via vår hemsida. Flera av våra partner hänvisar sina kunder direkt till Elcare Nordic och vår hemsida i samband med garantiservice.


Din roll


Arbetsuppgifterna består av felsökning via telefon och/ eller mail i nära kontakt med kund och verkstad.

Utvecklings- och uppföljningsarbete av nya produkter och kunder till Elcare.


Du kommer att ingå i ett team om 5 personer som arbetar med att koordinera service hemma hos kund.

Tjänsten är placerad i Linköping.

Vem är du?

För att trivas i rollen ser vi att du har ett gediget teknikintresse, är duktig på bemötande, serviceinriktad och positiv som gillar att arbeta med människor. Du har även ett systematiskt arbetssätt där du följer instruktioner och rutiner. Du är flexibel och tar ansvar.

Erfarenhet

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har god erfarenhet inom teknisk support inom vitvaror.

Meriterande om du tidigare arbetat med teknisk felsökning, som vitvarutekniker eller annan typ av jobb där lokalisering av fel och reparation ingår.

Du har goda kunskaper i Office-paketet och är en van datoranvändare där olika system används parallellt. Du är bekväm att skriva och tala både svenska och engelska.


Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons