OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se Socialförvaltningen ansvarar för kommunens socialtjänst och hälso- och sjukvård. I förvaltningens uppdrag återfinns både myndighetsutövning samt verkställighet av insatser för personer som har behov av äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, LSS samt kommunal primärvård. Förvaltningen består av cirka 250 medarbetare. Utvecklingsenheten – Din nya arbetsplats? För socialförvaltningen är det viktigt att lyfta och prioritera utvecklingsfrågor för att på bästa sätt möta dagens och morgondagens utmaningar i Bollebygd. Därför har vi satsat på en Utvecklingsenhet. Utvecklingsenheten ska fungera som en stödjande funktion med syfte att förbättra kvalitén i verksamheterna, och i förlängningen för Bollebygds invånare. Enheten leds av utvecklingschef, och består av utvecklingsledare, MAS/MAR, nämndsekreterare, systemförvaltare, välfärdssamordnare samt projektledare. Nu söker vi en utvecklingsledare som är redo att driva verkställighetens utveckling framåt! ARBETSUPPGIFTER Som utvecklingsledare får du en mångsidig, spännande och kvalificerad tjänst där du driver utvecklingsarbete med målet att skapa kvalitet för dem vi är till för. Du har ett tätt samarbete med både förvaltningsledning, chefer och professionella medarbetare för att identifiera, koordinera och stötta förvaltningens utvecklingsarbete. Du kommer både att arbeta enskilt samt driva projekt med stöd av olika funktioner i förvaltningen. I rollen ingår bland annat att: • identifiera utvecklingsbehov samt vara en drivande funktion i socialförvaltningens kvalitetsarbete • vara delaktig i förvaltningens planerings- och uppföljningsarbete • omvärldsbevaka aktuella och kommande förändringar inom socialtjänstområdet, samt säkra spridning och tillämpning inom förvaltningen • kontrollera och följa upp kvalitet, bland annat genom att utreda rapporter enligt lex Sarah • för förvaltningens och nämndens räkning framställa rapporter och utredningar KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en samhällsvetenskaplig högskoleexamen, exempelvis socionom, sociolog eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Önskvärt är att du har arbetat med verksamhetsutveckling tidigare, antingen i rollen som utvecklingsledare, verksamhetsutvecklare, enhetschef eller på annat vis. Då vi söker en utvecklingsledare med fokusområde verkställighet, efterfrågar vi att du har gedigen erfarenhet av utförarfrågor, företrädesvis inom flera områden så som äldreomsorg, funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. För att trivas i rollen ser vi även att du har: • god kunskap om socialtjänstens område och den lagstiftning som styr verksamheterna (socialtjänstlagen, LSS, kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen) • erfarenhet av att arbeta processorienterat • kunskap om metoder för utvecklingsarbete och processledning, samt förmåga att självständigt driva och följa upp projekt från start till avslut • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt erfarenhet av att göra utredningar och rapporter av strategisk karaktär • det är meriterande om du har erfarenhet av ledningsnära stöd på strategisk nivå Som person är du serviceinriktad, lyhörd och har god samarbetsförmåga. Du är handlingskraftig, och har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har god datorvana och Körkort B. Då rollen kräver samarbete med många olika funktioner lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Intervjuer sker löpande! Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons