Om tjänsten

Besök hemsida telge.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-20

Har du erfarenhet av offentlig upphandling? Vill du arbeta på ett bolag med högt till tak där vi alltid har den goda och hållbara affären i fokus? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi nämligen en upphandlare med erfarenhet av att driva upphandlingar självständigt.   Så här säger Ann-Christin Lindberg, rekryterande chef om rollen: Du kommer att arbeta med spännande och utvecklande uppdrag med många nya infallsvinklar. Du kommer även att vara med på vår resa mot att bli ett av de modernaste upphandlingsbolagen. Här får du tillgång till väletablerade och kvalitativa verktyg och processer för upphandlingsarbetet. Du har goda förutsättningar att lära dig mera och att vara med och påverka och ständigt förbättra våra processer enligt Lean. Vi tillämpar årsarbetstid så det finns möjlighet till flexibilitet gällande arbetstider och platsen vi arbetar ifrån.   Arbetsuppgifter och ansvar Tjänsten innebär att du ska arbeta med inköpsuppdrag och genomföra upphandlingar inom upphandlingsområdet ”Varor och tjänster” åt samtliga våra kunder.   Vi genomför upphandlingar åt Södertälje kommun och Telgebolagen men också åt våra grannkommuner och deras bolag. Du kommer att vara placerad i Vara/Tjänstegruppen. Tjänsten kommer att utvecklas till att innefatta både kategori- och kundansvar.   Gruppen består idag av fem inköpare samt en gruppchef. Vi hanterar de flesta kärnverksamhetsrelaterade ramavtalsupphandlingar för våra kunder. Det kan till exempel gälla förbrukning inom skola och omsorg, lokalvård, företagshälsovård, utbildningar och rekrytering. Vi driver ofta stora upphandlingsprojekt där alla eller flera av våra kunder deltar.    Inom bolaget förväntas vi hjälpa varandra med upphandlingar inom andra områden än de man själv ansvarar för. Vi arbetar med kategoristyrning som leveransmodell. Det innebär bland annat att vi arbetar med operativa/taktiska och strategiska upphandlingar. Som inköpare på Telge inköp kommer du även att stödja, vara rådgivare och hålla i utbildningar för våra kunder.   Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Då vi tillämpar årsarbetstid finns möjligheten att planera sin arbetstid på plats på vårt kontor och på distans.   Vi är Telge Inköp På Telge Inköp jobbar idag drygt 35 engagerade kollegor, alltid med affären och nytta för kunden i fokus. Vi har en inköpsvolym på cirka fyra miljarder kronor och många intressanta kunder inom samhällets alla branscher. Om du vill driva affärer och växa med oss, vår region och våra kunder är du varmt välkommen med din ansökan.   Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du ha relevant högskoleutbildning, gärna juridisk utbildning samt stor arbetslivserfarenhet av offentlig verksamhet, inköp och upphandling. Du bör givetvis ha stor god kännedom om upphandlingslagstiftningen.  Vi söker dig som är en driven lagspelare och utvecklingsledare som ser möjligheter och som triggas av att möta nya utmaningar. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad och tycka om att arbeta strukturerat, resultatinriktat, både självständigt och i team samt att projektleda större upphandlingsprojekt med given deadline. Vi lägger stor vikt vid att du är affärsmässig och har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och arbeta strukturerat.   Som person är du kommunikativ, tydlig och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vidare har du förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du behöver också ha kunskaper i Office-paketet.   Självklart känner du igen dig i Telges kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig då de genomsyrar hela vår verksamhet.   Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.   Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 15 augusti 2024.   Ta kontakt Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Ann-Christin Lindberg du ska kontakta, på 08-550 223 79. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.   Välj Telge! Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, nät, tillväxt, återvinning, hamn, inköp och science center. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons