Om tjänsten

Besök hemsida hero.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-07

Nu söker vi en Content Manager på 12 månaders vikariat till Beijer Byggmaterial med start i augusti. Har dutidigare erfarenhet av e-handel och kan koda HTML? Är du vidare van att arbeta i olika system och har ett öga för design, då kan du vara den vi söker!

Om bolaget

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 116 byggvaruhus och kakelbutiker över hela Sverige. De förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter ca 12 miljarder SEK och har ca 2500 anställda.

Deras affärsidé bygger på att vara hela Sveriges Byggpartner genom att erbjuda sina kunder produkter, tjänster och lösningar som är tillförlitliga, enkla och relevanta. Med hög kunskapsnivå och rådgivning blir Beijers kunder mer konkurrenskraftiga. Vill du läsa mer om Beijer Byggmaterial kan du trycka här.

Om tjänsten

I rollen som Content Manager kommer du att tillhöra ett team som jobbar med den digitala utvecklingen hos Beijer Byggmaterial. Denna tjänst inkluderar nära samarbete med alla avdelningar inom bolaget och du har en funktion av att vara spindeln i nätet. Du kommer att tillhöra ett sammansvetsat team om 5 personer som alltid strävar efter att arbeta affärsutvecklande.

Dina primära arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

  • Redaktionellt innehåll exempelvis uppdatering av text och bild
  • Bygga olika typer av landningssidor
  • Anpassa och skriva text
  • Anpassa bilder
  • Grafiskt formge sidor
  • Designa wireframes i exempelvis Figma

Om dig

För att lyckas i rollen tror vi att du trivs med breda kontaktytor, interna som externa. Vidare är du detaljorienterad och noggrann samt är en duktig skribent i och med att det är en central del av arbetet. Ytterligare centralt är det grafiska och därav tror vi att du har ett öga för grafisk design. Rollen ställer krav på att man ska vara självgående men samarbete ska även ses som en självklarhet då du kommer att arbeta nära dina kollegor. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat med liknande uppgifter inom samma bransch, gillar att röra dig i olika system och verktyg samt har ett tekniskt intresse.

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet och/eller utbildning inom E-handel
  • Kan koda HTML
  • Grundläggande kunskaper i Photoshop
  • Flytande i svenska och engelska både i tal och skrift

Tillträde, omfattning och anställning

Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag. Bolaget är beläget i Sollentuna och sitter i nyrenoverade lokaler. Detta är ett föräldravikariat på minst 12 månader du är anställd av Hero. Vi ser gärna att du kan starta i augusti.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madeleine Ranström på [email protected].

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

“We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons