Vi söker Förvaltningschef till Gnestahem och Gnesta Förvaltning

Gnestahem AB och Gnesta Förvaltnings AB söker en driven och engagerad Affärsområdeschef inom förvaltning som vill vara med på vår fortsatta resa att utveckla verksamheten. Vi har en tydlig plan för framtiden och är redan på god väg på vår utvecklingsresa, men nu söker vi en ny stjärna som tillsammans med oss säkerställer att vi når våra mål och levererar på våra löften.

Tjänsten innebär:

  • Ansvara för att våra fastigheter förvaltas optimalt.
  • Budget- och resultatansvar inom verksamhetsområdet.
  • Leda och utveckla förvaltningsteamet för att uppnå våra strategiska mål.
  • Arbeta aktivt med hyresgästdialog för att uppnå hög kundnöjdhet.
  • Säkerställa att fastighetsägaransvaret uppfylls.
  • Handla upp leverantörer för drift, skötsel och underhåll av fastigheterna.
  • Identifiera och initiera värdehöjande åtgärder inom verksamhetsområdet.


Din profil:

  • Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning, bygg eller liknande område.
  • Gedigna kunskaper inom fastighetsförvaltning, gärna inom kommunal verksamhet.
  • Erfarenhet av att leda genom andra och skapa engagemang i teamet.
  • Stark förmåga att arbeta strategiskt och omsätta visioner till handling.
  • Meriterande med teknisk kompetens på en övergripande nivå och erfarenhet inom fastighetssystemet Vitec.
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


Vi söker dig som:

Är en naturlig ledare med en stark förmåga att inspirera och motivera ditt team. Du är närvarande och engagerad, med en genuin vilja att skapa värde och förbättra för våra hyresgäster. Du är lösningsorienterad, strategisk och har ett starkt kundfokus. Då arbetet innebär kontakt med andra parter såsom hyresgäster, leverantörer och tjänstepersoner i Gnesta kommun, ser vi att du är en duktig kommunikatör som är en lyhörd relationsbyggare med god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann, strukturerad och lösningsorienterad.

Varför Gnestahem och Gnesta Förvaltning?

Gnestahem och Gnesta Förvaltning är stolta över att vara certifierade som en Great Place To Work. Det betyder att vi aktivt arbetar för att skapa en inkluderande, inspirerande och utvecklande arbetsmiljö för våra medarbetare. Hos oss får du chansen att växa både professionellt och personligt, samtidigt som du bidrar till att göra Gnesta till en bättre plats att bo och arbeta på. Vi har ett starkt engagemang kring hållbarhetsfrågor och arbetar aktivt med drift- och energioptimering.

Ansökan:

Låter detta som något för dig och vill du bli en del av Gnestahem och Gnesta Förvaltning? Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev till [email protected]. Frågor besvaras av [email protected] eller [email protected]

Urval och intervjuer sker löpande, varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-06-28.

Om Gnestahem AB och Gnesta Förvaltnings AB:

Gnestahem AB och Gnesta Förvaltnings AB arbetar för att göra Gnesta till en bättre plats genom att med människan i fokus förvalta och utveckla hyresrätter och verksamhetslokaler. Vi ägs av Gnestaborna och Gnesta Kommun och som allmännyttiga kommunala bolag agerar vi både affärsmässigt och samhällsnyttigt. Vi bygger nytt, förvaltar våra fastigheter och skapar trivsel och trygghet för våra hyresgäster, gärna med innovativa och klimatvänliga lösningar. Dialogen med våra hyresgäster är central i all vår verksamhet, och vår service kännetecknas av närhet, öppenhet och samarbete.

Gnestahem AB och Gnesta Förvaltnings AB – tillsammans mot en hållbar framtid!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons