OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Välkommen till ett globalt ledande teknikföretag i framkant, där du får vara med och påverka och styra företagets affärsstrategi och varumärkesnärvaro framåt. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Academic Work söker för kundens räkning en Channel Marketing Lead. I rollen kommer du att ansvara för affärsstrategin för kunder och operatörer samt för viktiga konsument- och shopperstrategier. Tillsammans med försäljningsavdelningen kommer du att sätta upp en omni-channel strategi och säkerställa bästa närvaro och mix av aktiveringar för produktgrupper och kunder. Du kommer vidare att ansvara för företagets varumärkesnärvaro online och i butik hos återförsäljare. Academic Work har sedan flera år tillbaka haft ett gott samarbete med kunden och vi har i dagsläget flera konsulter på olika avdelningar. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kunden. Du erbjuds * Möjligheten att vara en del av ett internationellt företag * Bli en del av Academic Work och bredda ditt nätverk Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Integrerar och engagera företaget och deras erbjudanden, exempelvis i butik och online * Arbeta med kundtillväxt och kundvärde * Optimera företagets visningsandel, kampanjandel och rekommendationsgrad * Maximera företagets röstandel i kundannonsering VI SÖKER DIG SOM - Examen från universitet/högskola inom marknadsföring och kommunikation - Några års erfarenhet av en liknande roll inom Customer-/Channel Marketing - Erfarenhet av planering av media och kundkampanjer samt från lokalt medielandskap - Erfarenhet av planering, utförande & granskning - Kundkanalintegration och försäljningsmaximering (omni-channel-perspektiv; i butik, DM, online, CRM) - Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då det används i den vardagliga kommunikationen Som person är du: - Resultatinriktad - Strukturerad - Initiativtagande - Problemlösande Vidare är du kreativ i ditt arbete med marknadsföring och du har ett tankesätt att använda funktionalitet och system som ett säljstödjande verktyg. Du har en stark samarbetsförmåga och driver ditt arbete framåt. För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en doer med en "can do"-attityd och flexibiltet. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Information om kund kommer senare i rekryteringsprocessen!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons