Om tjänsten

Besök hemsida jula.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-20

Vill du vara med och lyfta Jula kommersiella kraft och varumärke på den svenska marknaden? Vi förstärker nu vår marknadsavdelning och söker dig som brinner för kundkommunikation och försäljning!

Det här gör man som Country Marketing Manager

Med utgångspunkt i Julas centrala marknadskoncept är din huvudsakliga uppgift att jobba aktivt med de lokala förutsättningarna på den svenska försäljningsmarknaden. Du jobbar proaktivt med att lokalanpassa de centralt initierade marknadsaktiviteterna, och tar även fram marknadsaktiviteter för att på bästa sätt omhänderta lokala möjligheter.

Rollen innebär även att:

  • Säkerställa att Julas centrala riktlinjer efterlevs och kommuniceras till relevanta personer på den lokala marknaden.
  • Ansvara för kommunikationen med den lokala marknaden på ett sätt som stärker Julas varumärke.
  • Vara delaktig i framtagningen av lokal mediestrategi tillsammans med Julas centrala marknads team och vår mediebyrå.
  • Hålla sig uppdaterad kring marknadstrender och omvärldsfaktorer på den lokala marknaden.
  • Ansvara för marknadsrelaterade frågor vid nyetableringar.
  • Ansvara för översättningsarbete samt säkerställa att vi använder ett språk som följer våra strategiska riktlinjer.
  • Ansvara för det lokala CRM- och Sociala Medier-arbetet.
  • Du har även personalansvar för två producerande roller och du rapporterar till Global Marketing Manager.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av marknadsföring inom detaljhandeln, och har jobbat operativt med marknadsfrågor. Vi ser även att du har en relevant eftergymnasial utbildning, och tidigare erfarenhet av en ledande position med personalansvar. Du har dokumenterad erfarenhet av framgångsrika marknadsföringsaktiviteter, samt god kunskap om hur man optimerar kommunikation och marknadsföring genom analys och uppföljning. För att du ska bli framgångsrik i ditt uppdrag tror vi även att du har ett genuint engagemang för att hålla dig uppdaterad på omvärlden, våra konkurrenter och trender inom ditt ansvarsområde.

Arbetet kräver ett analytiskt förhållningssätt med förmåga att sammanfatta och analysera data, samt dra relevanta slutsatser utifrån dessa. Rollern kräver även god ekonomisk förståelse samt goda kunskaper i Microsoft 365. Tjänsten kräver även att du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Det här är du som person

Vi söker dig som trivs i en operativ roll och har en strategisk förmåga. Du har en ledande personlighet med ett coachande förhållningssätt samt förmåga att engagera och utveckla andra. Som ledare på Jula är du en viktig kulturbärare och förebild. Du har en god förmåga att prioritera och du reagerar snabbt på ändrade förhållanden samt har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar.

För att lyckas i rollen är du som yrkesperson driven, självmotiverande och har ett starkt mål- och resultatfokus. Du har en god affärsförståelse och drivs av att hitta effektiva lösningar. Du gillar att samarbeta med andra och har ett prestigelöst förhållningssätt. Som person är du inkluderande, nyfiken och serviceinriktad.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på vårt huvudkontor i Skara. Tillträde enligt överenskommelse

Så här säker du

Om du känner du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka redan i dag. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 28 juli 2024.

Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta [email protected].

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons