Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-31

Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 1000 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Utveckling och logistik • Bemanningsavdelningen Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför. ARBETSUPPGIFTER Fastighetsavdelningen är i behov av en administratör som stöd för avdelningen. I de rent administrativa arbetsuppgifterna ingår bland annat hantering av nyanställda, ansvar för dokumentation och funktionsbrevlådor. Du kommer att ingå i en grupp vars gemensamma ansvar är administration av larm samt nycklar och passerbrickor som lånas ut till kommunanställda, hyresgäster och entreprenörer. En del av rollen hanterar rent ekonomiska arbetsuppgifter såsom exempelvis fakturering eller ta fram underlag till förvaltningens ekonomer. I rollen ingår även ett visst mått av chefs-, förvaltar- samt projektledarstöd. Som person har du en hög servicenivå, är van att hantera kunder och leverantörer både direkt, via e-post och telefon. Tjänsten innebär utöver att vara en del i gruppen som ansvarar för ärendehantering för larm, lås- och passersystem även bland annat: • Administration av o bilpool/nyckelskåp för bilnycklar o försäkringar o allmänt administrativt stöd (nya medarbetare, ändring i dokumentation, stöd till avdelningens alla enheter) • Administrera funktionsbrevlådor • Ekonomiadministration exempelvis fakturahantering och stödresurs för avdelningen • Personaladministration • Beställningar KVALIFIKATIONER Vi ser gärna dig med arbetslivserfarenhet av en liknande roll, meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen. Tidigare erfarenhet av ekonomirelaterat arbete som inkluderat kontering och fakturering är avgörande för att kunna sköta en del av ovan arbetsuppgifter. Du har som minst gymnasieexamen och självklart utmärkande med ytterligare relevant utbildning. Du är inte rädd för att söka upp information och ta reda på saker, utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt inom ditt område. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du är van vid arbete som innebär sociala kontakter och uttrycker dig väl i tal och skrift. ÖVRIGT Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Ur jämställdhetssynpunkt vänder vi oss särskilt till kvinnliga/manliga (beror på arbetsplatsen) sökande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons