Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-31

Om företaget

Som en global teknikkoncern gör vi inte bara världen renare, hälsosammare och bekvämare, utan erbjuder även våra 51 000 anställda en nätverksbaserad och mångsidig miljö där alla kan blomstra individuellt.

Klüber Lubrication är ett välrenommerat premiummärke och ett företag inom Freudenberg Group. Vi är världsledande inom specialsmörjmedel med tillverkningsverksamhet i Nord- och Sydamerika, Europa och Asien. Därtill har vi dotterbolag i fler än 30 olika länder och distributionspartners i alla regioner i världen. Huvudkontoret är i Tyskland. Vi brinner för innovativa tribologiska lösningar som hjälper våra kunder att vara framgångsrika i sina verksamheter. Vi levererar produkter och tjänster, som ofta är kundanpassade, inom industrier från bilindustrin till vindkraftsmarknaden.

Hos Klüber Lubrication Nordic A/S tror vi på kraften av kontinuerligt lärande och utveckling. Vårt livliga team deltar i regelbundna utbildningar och workshops tillsammans och främjar en kultur av tillväxt och samarbete. Från tekniska framsteg till bästa praxis inom kundservice är vi dedikerade att ge våra anställda möjlighet att nå sin fulla potential. Läs mer om oss här.

Om tjänsten

I tjänsten som kundtjänstrepresentant spelar du en avgörande roll vad gäller att ge utomordentlig service och support till våra nordiska kunder. Du är den primära bryggan mellan våra fältrepresentanter, huvudkontoret och våra kunder. De flesta ärendena kommer in via mail och gäller allt ifrån teknisk vägledning och orderhantering till frågor gällande logistik och leveranser.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Ge kundsupport och hjälpa till med orderadministration till våra svenska kunder, även om det förekommer ärenden från kunder i övriga Norden
  • Hjälpa kunder med produktfrågor
  • Stötta fältsäljare administrativt med exempelvis att skapa offerter och hantera leveransspårning
  • Vara behjälplig vid kampanjer och prisavtal

Du utgår från företagets kontor på Vasagatan och ingår i ett härligt team om 4 personer.

Kvalifikationer och egenskaper
  • Ett par års erfarenhet av en liknande roll
  • Erfarenhet av arbete i affärssystem
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Kunskaper i något annat nordiskt språk och/eller tyska är det mycket meriterande

För att trivas och bli framgångsrik i rollen som kundtjänstrepresentant ser vi att du brinner för att ge utomordentligt god service och en fin kundupplevelse. Du är duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift och har en förmåga att arbeta självständigt på så vis att du tar egna initiativ och löser de problem som uppstår. Eftersom du kommer ingå i en grupp med andra i liknande position tycker du om att arbeta i team och du bidrar med positiv energi till dina kollegor.

I tjänsten som kundtjänstrepresentant har du varierande arbetsuppgifter och vi ser därför att det är viktigt att du kan prioritera och hålla många bollar i luften samtidigt. Ingen dag är den andra lik! Har du ett tekniskt intresse är det en stor fördel då många utav ärendena är av teknisk karaktär.

I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som en del av processen genomför vi en bakgrundskontroll på alla slutkandidater.

Övrig information
  • Start: Augusti
  • Plats: Stockholm, Vasagatan
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons