OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-28

ICA Sverige ska under hösten implementera en ny, egenutvecklad, förhandlingslösning som ska öka användarvänligheten och möjliggöra ökad förhandlingskraft, proaktiva förhandlingar och minskad administration i inköpsarbetet. Målet är att skapa ett samlat stöd för förhandling, upphandling, analys och uppföljning i samma verktyg/gränssnitt. Uppdraget är tänkt att starta i början av Juni och pågå fram till årskiftet. Under perioden blir du anställd hos Jefferson Wells. Uppdraget gäller både för märkesvaror från externa leverantörer, ICAs egna märkesvaror, specialvaror samt frukt och grönt. Vi söker en förändringsledare för att säkerställa att verksamheten/inköpsorganisationen är redo att arbeta i den nya förhandlingslösningen - release 1 under hösten och fler releaser kommer under våren 2025. Uppdraget Du kommer arbeta tillsammans med ett projektteam med resurser från IT-organisationen samt inköpsavdelningen och datakvalitet. Projektteamet sitter primärt i Solna (har även utvecklare offshore). Verksamheten finns i Solna, Helsingborg och Göteborg så resor kan förekomma. Det är ca 100 användare men leverantörer kommer också att arbeta i systemet. Att kunna etablera samsyn hos alla involverade och skapa förståelse för förändringens påverkan är en viktig nyckel för framgång. Att sätta ramverk för hur verksamheten ska arbeta i den nya förhandlingslösningen, samt utbildningsplan för att nå dit, blir centralt. Du har förmågan och vet hur förändringar hos användare genomförs, men har också förmåga att sätta tydlig struktur, skapa planer och förutsättningar för en realisering. Det finns sedan flera andra förändringar utöver den nya förhandlingslösningen som kommer beröra området Sortiment & Inköp, Datakvalitet och leverantörer. En önskan är också att skapa en helhetsbild över dessa förändringar framåt. Uppdraget kan därför också komma att inkludera förändringsledning för helheten av de förändringar som berör Sortiment & Inköp. Uppdragets omfattning Uppdraget är på 100% med start så snart som möjligt tom december 2024 med möjlighet till förlängning. Placering är i Solna. Hybridarbete appliceras. Resor till Helsingborg och Göteborg kan förekomma. Om dig * Vi söker dig som har kompetens i och erfarenhet av strukturerad förändringsledning och kan * Skapa engagemang, samsyn och goda relationer * Hålla ihop kommunikation till alla intressenter som är berörda av förändringen * Kunna sätta tydliga mål, tydlig struktur och klargöra förväntningar * Har förmåga att kommunicera lika obehindrat uppåt i organisationen som med team och ev. leverantörer * Kan kommunicera, presentera och få fram budskap på ett tydligt och involverande sätt och därmed stötta de chefer/ledare som ska föra ut budskapet om förändringen * Meriterande är certifiering inom förändringsledning * Gärna erfarenhet av inköp och/eller dagligvaruhandel Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss får du mer än bara en anställning - du blir en del av en dynamisk gemenskap där vi sätter din karriär i fokus. Vi tror på att erbjuda mer än bara ett jobb; vi strävar efter att skapa en meningsfull och utvecklande arbetsmiljö för dig. När du väljer att arbeta med oss, väljer du inte bara ett företag - du väljer en partner som står vid din sida genom hela din karriär. Vi erbjuder inte bara konkurrenskraftiga löner och förmåner som kollektivavtal, försäkringar och tjänstepensioner - vi erbjuder också en möjlighet att växa och utvecklas både personligt och professionellt. Som konsult hos oss får du möjlighet att utforska olika branscher, utmana dig själv med olika arbetsuppgifter och lära känna olika människor. Vi tror på mångfald och ser det som en styrka att du kan arbeta i olika miljöer och sammanhang. Men det är inte allt - vi vill också se till att du mår bra och är motiverad. Därför erbjuder vi friskvårdsbidrag för att stödja din hälsa och välmående. Dessutom har alla våra anställda tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU, så att du kan fortsätta utvecklas och växa i din roll. Självklart finns vår dedikerade konsultchef alltid tillgänglig för att stödja dig genom hela din anställningsperiod. Din konsultchef kommer att vara din förtrogna partner, ansvarig för att du trivs på din arbetsplats och når dina mål. Välkommen till en arbetsplats där du inte bara är anställd - bli del av en gemenskap där din framgång är vår framgång. Ansök idag och låt oss tillsammans ta nästa steg i din karriär Sök tjänsten idag Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Fant via e-post: [email protected] eller på 08-452 33 77. Urval och intervjuer sker löpande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons