OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-24

Vi söker en erfaren och lösningsorienterad ekonomikonsult för ett kort interimsuppdrag. I samband med rekrytering av en ny ekonomichef behöver vår kundhjälp under några månader med en interimslösning på ekonomiavdelningen. Uppdraget kommer att sträcka sig from 1 augusti tom 30 oktober med möjlighet till förlängning.

Du kommer att fokusera på att stötta ekonomifunktionen med kund- och leverantörsreskontra samt avstämningar, moms- och skatteredovisning.

I ditt uppdrag ingår ävenattleda det ekonomiska arbetet och stödja organisationen i allt ekonomisktbeslutsfattande. Du kommer att stöttaledningsgrupp och övriga beslutsfattare med rapporter och analyser samtstrategisk ekonomisk kompetens.

Vår kund har sin verskamhet i Enskede i södra Stockholm.

Om jobbet som ekonomikonsult

Rollen är varierad och innehåller diverse uppgifter inom ekonomi, redovisning och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring, avstämningar och månadsbokslut
  • Moms- och skatteredovisning
  • Budget, prognos, kostnadsuppföljningar och ekonomiska analyser till VD, ledning och styrelse
  • Stötta arbetet med strategisk resursplanering (bemanning) utifrån ekonomiska aspekter
  • Samverkan med lönepartner

Är du vår nya ekonomikonsult?

Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och gedigen erfarenhet som ekonomikonsult. Du har erfarenhet från självständigt arbete med hela redovisningsprocessen inklusive bokslut. Därutöver har du god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har arbetat i Fortnox.

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du känner dig bekväm med att snabbt sätta dig in i nya situationer och arbetssätt och att du gillar att ta egna initiativ. Du är ansvarsfull och hjälpsam. Vidare är det viktigt att du är flexibel och att du fokuserar på att hitta lösningar. Dessutom utför du ditt arbete med stor noggrannhet och struktur.

Mer om tjänsten

  • Tillsättning: start 1 augusti
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Enskede södra Stockholm
  • Uppdraget är ett konsultuppdrag på 3 månader med möjlighet till förlängning

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected].

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.

Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens ochkundens villkor. Andara Economyär ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons