OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-22

Vi utvecklar en digital infrastruktur för hälsodata! Var med och förbättra hälsan i Sverige Samhället utvecklas fort och ny teknik ger oss stora möjligheter att förbättra hälsan i Sverige och göra livet lite enklare. E-recept och covidbevis är exempel på hur vi nyttjar tekniken idag. För att fullt ut kunna dra nytta av de möjligheterna som finns krävs en stabil digital nationell infrastruktur som gör det möjligt att dela och använda hälsodata på ett säkert sätt. Det håller vi på att bygga nu. Vill du vara med och göra vår hälsa bättre och mer tillgänglig? Vi utvecklar och vi växer. Välkommen till oss! Vi söker nu en controller på visstid till enheten Styrning och uppföljning! Är du en målinriktad och självgående controller som tycker om att arbeta nära verksamheten? Trivs du med att snabbt sätta dig in i nya frågor och komma med förslag på lösningar? Då kan det här vara ett jobb för dig! Avdelning myndighetsstöd står för gemensamt stöd och styrning till E-hälsomyndighetens verksamhet. Avdelningen arbetar med ekonomi och inköp, juridik, kommunikation, intern service, registratur och arkiv. Avdelningens uppdrag utvecklas i takt med övriga E-hälsomyndigheten och nya arbetssätt införs för att ge enkelt och effektivt stöd/styrning. Om tjänsten Som controller arbetar du med att stötta ledning och verksamhet med analyser, beräkningar, och underlag kopplat till ekonomi- och verksamhetsstyrning.   I takt med att myndighetens uppdrag utvecklas kommer du att delta genom att analysera och föreslå förbättringar i hantering av ekonomisk styrning och ta fram underlag kring strategisk ekonomisk och finansiell inriktning för myndigheten. Du kommer att utveckla arbetet med återkommande processer såsom budgetunderlag och årsredovisning och ta ansvar för god kvalitet i underlagen. I rollen kommer du att samarbeta med verksamheten för att ta fram bra underlag vad gäller ekonomi och rapportering. Du kommer även att arbeta med att förbättra rapporteringen till Regeringskansliet och efter behov delta i dialoger med Regeringskansliet. Vid behov kommer du att stötta enhetschefen i olika frågor.  Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att själv ta ansvar för dina uppgifter och att driva processer framåt. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och även externa kontakter och vi förutsätter att du är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som arbetar målinriktat, gärna tar initiativ och fokuserar på att uppnå resultat. Du är serviceinriktad, flexibel och ser möjligheter i förändring.   Vi söker dig som har:  • akademisk examen • flerårig erfarenhet av arbete med budgetfrågor inom Regeringskansliet • erfarenhet av verksamhetsuppföljning • erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag och presentera information vad gäller budget-, ekonomi- eller verksamhetsfrågor. Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet från Finansdepartementets budgetavdelning • erfarenhet av ekonomisk modellering/analys • kunskap om myndighetsstyrning • erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta för dagens och framtidens e-hälsa. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner såsom friskvårdsbidrag och förtroendearbetstid. E-hälsomyndigheten vill vara en attraktiv arbetsgivare och erbjuder möjligheten till att arbeta delvis på distans. Anställningen är en visstidsanställning på 12 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Maria Johanson på tel: 010-106 09 65, HR-specialist Elisabeth Axelsson på tel: 010-106 08 98, Fabian Göransson, Saco på tel 010-458 62 34 och Ingela Gångfeldt, -ST på tel 010-458 62 90. Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv senast 2024-06-12! En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten är expertmyndighet för frågor som rör e-hälsa och har en central roll i den framväxande nationella digitala infrastrukturen för hälsodata. Vi erbjuder också ett antal e-hälsotjänster och digitala lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård och socialtjänst. E-recepttjänsten och Covidbevis är de mest kända. Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Hos oss arbetar drygt 380 medarbetare fördelat på två orter, Stockholm och Kalmar. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se. Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons