OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida hertz.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-22

Att det är människorna som skapar Hertz framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang, kunskap och omtanke som gör oss till det marknadsledande hyrbilsföretaget vi är. Vill du vara en del av ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum? Där mobilitetslösningar, socialt ansvarstagande, engagemang för människor och omvärld ligger högt på agendan? Älskar du att ge bra service och ser möjligheter istället för problem? Till vårt Customer Care Center i Mölndal söker vi nu en serviceinriktad Kundtjänstmedarbetare (Customer Care Center Agent). Med vår goda kundservice kan det som eventuellt gått fel rättas till och kunden ska alltid känna sig väl omhändertagen och nöjd med både vårt bemötande och agerande. Du brinner för att vända en eventuellt missnöjd kund till en nöjd sådan. Övergripande uppdraget handlar om att göra ditt yttersta för att hjälpa kunden med ett ärende och säkra korrekt hantering gentemot kund genom en effektiv och professionell support samt löpande förbättringsarbete. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är därför; att via telefon, mejl och vårt interna ärendehanteringssystem hjälpa våra kunder med ärenden efter avslutad hyra, supportera våra lojalitetskunder, utreda klagomål och synpunkter som kan uppstå samt support av vår obemannde selfservice kiosk. Förbättringsarbete för att minska antal kundtjänstärenden, förbättrade arbetssätt och samverkan för ökad kundupplevelse är också viktig del i ditt arbete. I denna roll arbetar du tätt tillsammans med ditt team samtidigt som du ofta och gärna samverkar med kollegor över hela Sverige för att säkra en god kundupplevelse, bra ärendehantering och en fantastisk arbetsplats att vara på. Hos oss kallar vi oss medansvariga. Vi söker dig Som är van att fatta snabba, kloka beslut och drivs av att uppnå tydligt satta mål både individuellt och som team. Du agerar oavsett situation alltid lugnt och professionellt. Du är hjälpsam och anser dig själv vara en god problemlösare med stor mängd tålamod och uppskattar ett intensivt tempo. Att du har roligt medan du gör det och älskar att utveckla dig själv och andra är en självklarhet för att trivas i rollen. Du är duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av att anpassa sin service och kommunikation gentemot kundens förmåga och förutsättningar. Vi vill att du bidrar med nya perspektiv, mod och värdesätter olikheter. Viktigast att älska kundservice och att se möjligheter istället för problem och en positiv inställning. Vi ser att du har minst gymnasial utbildning, tidigare erfarenhet av kundtjänst samt goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift. Siffersinne och vana att utföra beräkningar och arbete i excel är del av vardagen så det ser vi gärna att du har. Vi arbetar i flera olika system så systemvana är viktigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande uppdrag och tjänster.   Det här är Hertz 💛 Hertz är ett familjärt företag med det gula hjärtat i allt vi gör. Vi har ett stort samhällsengagemang och vill göra gott på riktigt varav vi bland annat stöttar flertalet organisationer runtom i landet (Stockholm Pride, Maskrosbarn, Childhood & Röda Korset för att nämna några). Förutom en spännande roll att utvecklas i samt härliga kollegor att arbeta tillsammans med erbjuder vi: - En arbetsplats präglad av servicekultur - Utvecklande ledarskap kännetecknat av respekt - Stora möjligheter att påverka och utveckla vår kundupplevelse - Snabbrörlig organisation med stora utvecklingsmöjligheter Vi arbetar aktivt med att internt utbilda dig som ny men lägger också stor vikt vid att du ska kunna utvecklas och växa i bolaget. Som anställd hos oss har du en rad förmåner så som Friskvårdsbidrag, Pension, Personalrabatt på hyrbil samt att vi är kopplade till Benefits (Söderberg & Partners) för att nämna några delar. Vi på Hertz är kopplade till Unionen samt Transports kollektivavtal. För oss är flexibilitet gentemot våra kunder mycket viktig, varav arbetstiderna kommer att variera vardagar mellan 07:00-19:00. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen (13:e juni), så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag! Tilltänkt tillsättning efter sommarsemestrarna.  Observera att bakgrundskontroller kan komma att göras på slutkandidater. Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons