OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-21

Om tjänsten Som Arkivarie/Registrator kommer du att arbeta som konsult hos Stockholms universitet. I rollen som Arkivarie/Registrator kommer du att samarbeta nära personerna inom administrationen men även med forskare och andra anställda på institutionen för material- och miljökemi (MMK) som är en av de större institutionerna inom Stockholms universitets naturvetenskapliga fakultet med ca 160 anställda. På lärosätet finns en förvaltningsorganisation med arkivarier och registratorer som du kommer kunna vända dig till för stöd och vägledning i arbetet. Institutionen har en omfattande forskningsverksamhet som den 1 januari 2025 kommer slås samman med en annan institution. Inför sammanslagningen behöver äldre arkivbildningar avslutas och ett arbete med att rensa och förbereda för den nya institutionens arbete inom området genomföras. Du kommer huvudsakligen arbeta som arkivvårdare men behöver även kunna utföra sysslor som registrator. Vidare förväntas du ha en expertroll med förmåga att arbeta pedagogiskt med att lära andra inom institutionen att arkivera och registrera handlingar.  Du kommer arbeta operativt med både praktiskt arkiv och registratorsarbete. Huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: - Upprätta/uppdatera en arkivbeskrivning och arkivförteckning  - Se till att både fysiska och elektroniska handlingar förvaras korrekt; i rätt databärare/förvaringsenhet, med rätt avgränsning, i rätt ordning och med rätt uppmärkning  - Samverka med lärosätets centrala arkivfunktion i frågor som rör informationshantering  - Regelbundet och vid behov verkställa föreskriven gallring  - Vara behjälplig vid utlämnande av allmänna handlingar och besvara frågor om arkivbeståndet och informationshantering på institutionen.  - Dokumentera och genomföra processerna för arkivering på institutionen, delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet  - Visst arbete med registrering av handlingar i diariesystemet.  - Arkivering av diarieförda handlingar i enlighet med offentlighetsprincipen - Framtagande av information och statistik om pågående och avslutande ärenden  - Avsluta pågående arkivbildning på MMK och Organisk kemi Stockholms universitet  arbetar i W3D3 och Ladok samt utvecklar lösningar för digitala arkiv. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Arkivvårdare/Registrator är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-08-12 och beräknas pågå ca åtta månader med möjlighet till förlängning ytterligare sex månader. Krav för tjänsten: • Arkivarieutbildning eller liknande utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren och ett (1) års arbetslivserfarenhet  Alternativt tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie  • Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet  • Goda allmänna IT-kunskaper, kunskaper i Microsoft Office, digitalt närarkiv  • Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem • Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar (Arkivlagen, Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordning, GDPR)  • Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.  • Kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.   Om dig Vi söker dig som i huvudsak arbetat som Arkivarie men som även utfört sysslor som Registrator. Du är bekväm med att arbeta pedagogiskt och att lära andra inom institutionen att arkivera och registrera handlingar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är van vid att planera dina arbetsdagar och med god förmåga till självständigt arbete. Du trivs också med arbetsuppgifter inom såväl fysiska som digitala arkiv.  För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-06-05 Kammarkollegiet Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alt. [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons