OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

 
Välkommen att söka tjänsten som Receptionschef hos Best Western Plus Sthlm Bromma.
 Vi har 202 hotellrum, 16 konferenslokaler, restaurang, bar och ett fitness center.
 Hotellet har ett unikt läge precis intill Stockholm Bromma Flygplats. 

Vi letar efter dig som kan leda vårat receptionsteam framåt genom aktiv coachning för att hålla den högsta servicenivån och se till så att gästerna omhändertas väl.
 Hos oss jobbar du som en i teamet, det betyder att även om dessa nedan är dina generella arbetsuppgifter så är alla ”hotellarbetare” och hjälper varandra på alla avdelningar. 

Några av huvuduppgifterna som Receptionschef: 

·         Schemaplanering och personalansvar (tillgänglig vid behov) 
·         Du hjälper till i driften och med telefonsamtal. 
·         Anställningar och upplärning av ny personal samt säkerhetsställning av att rutiner följs 
·         Beställning av kontorsmaterial och övrigt material etc. 
·         Svara på gästenkäter från Medallia samt uppföljning av eventuella klagomål 
·         Säkerhetsställa att provisioner, obetalda fakturor och no show hanteras på rätt sätt 
·         Samarbetar med andra avdelningar och säkerhetsställer hela tiden att receptionspersonal har rätt information och gör sitt yttersta för gästen. 

Tjänsten är varierande och tydligare arbetsbeskrivning tillkommer vid anställning 

Vem är du?
Du är en omtänksam person som älskar service och har en positiv och proffsig attityd mot gäster.
Du samarbetar bra med andra och är känd för att vara en teamplayer.
Som ledare är du prestigelös, tydlig och duktig på att inspirera andra. 
Du ser lösningar i stället för problem, älskar effektivitet och letar alltid möjligheter för förbättringar.
Du ser positivt till förändringar, mottot är ”varför inte testa?”.
Du är självgående, ansvarsfull och flexibel.
Du leder genom att vara ett exempel för andra. 

Krav
Du har arbetat på hotell tidigare i minst ett par år
 Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
 Goda datorkunskaper

 Meriterande
Du har arbetat i en liknande roll tidigare
 Du har haft personalansvar tidigare 
 Du har arbetat i Suite8 Fidelio eller Mews tidigare 

Vi arbetar i hotellsystemet Suite8 (Fidelio) men kommer i december byta till hotellsystemet Mews samt Event Temple (konferenssystem) och personalkollen (schemaläggning). 

Tjänsten är heltid och du gör ditt eget schema men förväntas ha minst ett dagpass samt ett kvällspass/vecka i driften. Det kommer även förekomma helgjobb ibland.
 Du arbetar nära driftchefen och tillsammans utvecklar ni receptionen.
 Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till driftchefen.
 
 Vi har kollektivavtal med HRF/Unionen.
 Lön och startdatum efter överenskommelse
 
För frågor om tjänsten vänligen kontakta: [email protected] 

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Anställningsform Vanlig anställning
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons