OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.    Vill du vara med på vår utvecklingsresa för att bli en lättillgänglig, synlig och kunskapsbaserad socialtjänst med ett förebyggande arbetssätt? Hos oss på social- och äldreförvaltningen får du vara med och bidra till att framtidssäkra socialtjänsten. Vi arbetar utifrån våra målgruppers behov inom individ- och familjeomsorg, funktionshinderomsorg och äldreomsorg, för att invånarna i Haninge ska kunna leva ett självständigt liv. Vi har fokus på resultat och vad som skapar värde för dem vi är till för. Välkommen till oss! Välkommen att utvecklas med oss Enheten ekonomiskt bistånd är en del av Individ och familjeomsorg och tillhör andra linjens socialtjänst med inriktning arbete och egen försörjning. Vi utgår från ett målgruppsfokus i vilket vi klargör behov och samordnar insatser utifrån evidens och kunskapsbaserade metoder och i samverkan med andra samhällsaktörer. På enheten finns idag en grupp bestående av fyra medarbetare, tre ekonomiassistenter och en ekonomihandläggare.  Ditt uppdrag Som ekonomiassistent kommer du att: - Vara ansvarig för kund- och leverantörsfakturor, egenavgifter, uppdragstagarlöner, föräldraavgifter, avvisade betalningar, bokföringsorder, daglig avstämning före utbetalningar, återsök ensamkommande barn - Lifecarestöd till handläggare och chefer - Vara backup i social- och äldreförvaltningens reception - Arkivarbete, även annat administrativt arbete kan förekomma - Vara superuser i Lifecare - Arbeta mot deadlines varje månad  Det här söker vi hos dig - Lägst avslutad gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning. - Flerårig erfarenhet av administrativa uppgifter gärna på socialförvaltning. - Mycket goda datorkunskaper samt vana i verksamhetssystemen Lifecare, Heroma, Proceedo och Agresso. - Arbetat med kravhantering gällande avgifter - Du ska ha hög stresstolerans samt att klara av att möta människor i kris. - God samarbetsförmåga då du kommer att ha många interna och extra samverkanspartners - Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter - Kunna organisera, strukturera och planera ditt arbete - Du ska vara självgående och även kunna arbeta i team - Goda kunskaper i engelska, ytterligare språk är en merit  Det här kan vi erbjuda dig Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Söder. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till extern handledning och kontinuerlig kompetensutveckling utifrån behov. Du ges även möjlighet till att kunna arbeta på distans.  Provanställning kan komma att tillämpas. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons