OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida rambo.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

Om Rambo

Varje dag underlättar Rambo vardagen för över 45 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Rambo AB är ett kommunägt miljöföretag i mellersta Bohuslän inom återvinning och avfallshantering med hushålls- och företagskunder. Rambos uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomiskt och miljömässigt långsiktigt hållbar resurshushållning och avfallshantering. Vi står för närhet, enkelhet och förtroende. Rambo ägs av Lysekil, Munkedal, Sotenäs och Tanums kommuner och har ca 100 anställda. Mer om Rambos verksamhet finner du på rambo.se

Om tjänsten

Som vår nya kundservicechef har du en central roll i vår verksamhet. Du har ett närvarande och coachande förhållningssätt gentemot dina sex medarbetare, som för närvarande består av fyra kundservicemedarbetare och två kundsamordnare. Som kundservicechef rapporterar du till VD.

Låter det här som ett jobb där du både vill utvecklas och utveckla? Då tycker vi att du ska söka redan idag!

Din vardag

Vi tror på ett ledarskap där du som chef agerar, engagerar och är tydlig, allt för att säkerställa det bästa för våra medarbetare, för dig och våra kunder. Vi förväntar oss ett ledarskap där du är modig, prioriterar och tar ansvar proaktivt samt har förmågan att agera bestämt i svåra situationer. Ett handlingskraftigt förhållningssätt är nyckeln till framgång. Som chef och ledare hos oss kommer du att inspirera och utmana ditt team med förmågan att lyssna, bry dig och engagera andra.

Som ledare har du erfarenhet och drivkraften att driva ett framgångsrikt förbättringsarbete. Du är prestigelös, målinriktad och möter de utmaningar vi står inför med glimten i ögat. Din samarbetsförmåga är välutvecklad liksom din sociala kompetens där du genom ditt trevliga bemötande och ditt driv bidrar till att utveckla förtroendefulla relationer, både internt och externt. Det är naturligt för dig att jobba digitalt med de verktyg som bolaget tillhandahåller. Du identifierar digitala utvecklingsmöjligheter och förenklar arbetsprocesser för dina medarbetare. Du ser vikten av att bibehålla och utveckla våra kunders förtroende genom att ständigt utveckla oss och förbättra vår verksamhet. Du trivs i en värderingsstyrd verksamhet där våra värderingar, förtroende, enkelhet och närhet ligger till grund för ett förhållningssätt som genomsyrar hela vår verksamhet.

I arbetsuppgifterna ingår:

  • ledning och utveckling av kundserviceteamet för att säkerställa enastående kundupplevelser
  • utveckling av rutiner och arbetsprocesser för kundservice
  • drivande av digitaliseringen av kundärendehantering
  • stärka samarbetet med andra avdelningar för enhetlighet och effektiv kommunikation med kunderna

Vem är du?

För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna är det ett krav att du har:

  • gedigen ledarerfarenhet
  • eftergymnasial utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • B-körkort

Vi tror också att det är viktigt att du har erfarenhet av:

  • kundservice och gärna digitaliserade kundprocesser
  • kundkommunikation och gärna digital kommunikation
  • kommunal verksamhet

Passar vi dig?

Läs ut Rambo AB och du får Regional avfallsanläggning i mellersta Bohuslän Aktiebolag. Det säger en del om vår verksamhet, medan vår vision säger allt: Det finns inga sopor! Tillsammans skapar vi resurser för framtidens generationer. Vi vill att det ska vara lätt för våra kunder att göra rätt i vardagen och med kunskap och rådgivning tror vi att alla kan vara miljöhjältar. På Rambo samlas olika kompetenser inom insamling, anläggning, kundservice och huvudkontor. Vår värdegrund förenar oss och fungerar vägledande i det dagliga arbetet. Genom att agera på ett sätt som visar att Rambo står för förtroende, enkelhet och närhet förstår kunderna vilka vi är.

Hos oss får du:

  • en spännande tjänst inom återvinningsbranschen
  • möjligheten att utvecklas i ett spännande bolag som satsar på miljön och har kunden i fokus
  • ett positivt och engagerat team att arbeta med
  • en attraktiv och inkluderande arbetsgivare där vi tar till vara på varandras olikheter och bemöter varandra med respekt och omtanke

Till dig som anställd på Rambo erbjuder vi också friskvårdsbidrag, friskvårdstimme (där verksamheten tillåter), förmånscyklar samt liv-/olycksfalls-/sjukförsäkring.

Praktiskt om tjänsten

Tjänsten är på heltid med fast månadslön. Arbetstid är måndag-fredag kl. 08.00-17.00. Tillträdesdatum är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Anställningsform är tillsvidareanställning där provanställning kan komma att tillämpas.

Arbetsort är Lysekil.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så ansök gärna redan idag, dock senast 10 juni 2024.

Ansökan

Ansökan sker via Rambos hemsida https://www.rambo.se/om-rambo/lediga-jobb/ Vi vill att du bifogar CV och personligt brev med din ansökan. Märk ansökan med ”Chef kundservice”.

Vill du veta hur Rambo hanterar dina personuppgifter? Läs mer här https://www.rambo.se/information-om-personuppgifter/

Kontakt

Har du frågor om tjänsten så kontakta:

Mats Andresen, VD, 0523–667696 [email protected]

Elisabeth Bargel, Kommunikationschef, 0523–667716 [email protected]

Facklig företrädare

Rambo har kollektivavtal med Svenska Transportarbetareförbundet, OFR:s förbundsområde Allmän kommunal verksamhet och Akademiker Alliansen.

Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons