Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-16

Till vår kund som är ett omsorgsföretag i tillväxtfas med kontor i Solna söker vi en ekonomiassistent. Uppdraget är tänkt att starta så fort som möjligt och för rätt person finns mycket god möjlighet till anställning hos kund efter avslutat uppdrag.

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent hos bolagetkommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa en smidig hantering av både kund- och leverantörsreskontra. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

  • Hantering av kundfakturor och upprättande av kundreskontra
  • Kommunikation med kunder angående fakturafrågor och betalningsupplägg
  • Registrering och bokföring av leverantörsfakturor
  • Ansvar för leverantörsreskontra och betalningsprocesser
  • Avstämningar av konton och rapportering av avvikelser
  • Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt fakturering och betalningar
  • Delta i månads- och årsbokslutsprocesser
  • Bidra till kontinuerlig förbättring av processer inom ekonomiavdelningen

Kompetenskrav & erfarenhet

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss bör du ha följande kvalifikationer och erfarenheter:

  • Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område
  • Minst 1 års erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra
  • God förståelse för redovisningsprinciper och bokföring
  • Erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem
  • Starka kommunikationsförmågor och förmåga att samarbeta i team
  • Noggrannhet och förmåga att arbeta effektivt även under tidspress

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.

Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdsbidrag och tjänstepension.För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Ansökan och kontakt

Vi ser gärna att du ansöker omgående då rollen är tilltänkt att starta omgående. Sista ansökningsdag är den 15e juni. Vid frågor, vänligen kontakta Magnus Holmqvist på [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons