OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-13

Arbetsuppgifter

Din roll som Lönespecialist innefattar löneadministrativt arbete så som löneberedning, hantering av lönerelaterade ärenden, kvalitetskontroller, avstämningar och skatter, samt systemrelaterade uppgifter inom lönehantering. Det inkluderar även att säkerställa korrekthet i löneutbetalningar, systemuppgraderingar och att utveckla effektiva processer. Löneadministration kommer skötas för kundsalla verksamheter i Sverige. Det är två löneteam som jobbar med lönehanteringen ochteamet planerar och prioriterar arbetet tillsammans.

Det är en ansvarsfull roll som kräver noggrannhet och följsamhet med lagkrav och interna policys för att säkerställa en rättvis ersättning för alla anställda.

Kvalifikationer
  • Du har som lägst en gymnasieexamen med en påbyggnads utbildning inom lön eller liknande.
  • Du har minst två års erfarenhet av lönearbete.
  • Du har goda kunskaper i SAP eller likvärdigt lönesystem.
  • Du talar och skriver flytande svenska och engelska.
Personliga egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen som Lönespecialistär du en samarbetsvillig, kundorienterad och serviceinriktad individ med starka kommunikativa förmågor. Du är noggrann och systematisk, och du har en analytisk förmåga som hjälper dig att lösa problem effektivt. Du tar initiativ och är driven samt engagerad i att planera och prioritera arbetet tillsammans med ditt team. Du kan balansera det dagliga lönearbetet med projekt- och förbättringsarbete och har förmågan att se både det övergripande perspektivet och vara detaljfokuserad. Du strävar efter att bidra till att nå målen tillsammans med ditt team och är redo att ta itu med utmaningar på vägen.

Företagspresentation Vår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling! Om oss

JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

När du blir en av oss

Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön

Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan

Heltid, kontorstider med möjlighet till att arbeta på distans 2 dagar i veckan. Vår kund önskar start 2024-06-02 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-05-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons