Det finns nu en ny version tillgänglig för ledigajobb.se. Klicka på uppdatera eller ladda om sidan för att få tillgång till den nya versionen.
OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
I tjänsten som ekonomiassistent arbetar du med brett ekonomiarbete och tillhör företagets externa ekonomiavdelning som består av flera personer. Primärt kommer du att arbeta med kundreskontra men du kan även bli involverad i arbetsuppgifter gällande inkommande och utgående leverantörsfakturor, kontera och bokföra utlägg, avstämningar och besvara betalningspåminnelser. Utöver detta ingår också fakturahantering samt andra administrativa uppgifter. Tillsammans med dina kollega utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
Din profil
• 5 års erfarenhet som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra • Kunskap och erfarenhet av Microsoft Dynamics Business Central • Flytande i svenska och engelska, tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Därmed har du god förståelse för det ekonomiska flödet och kan lätt skapa dig en överblick över företaget rent ekonomiskt. Du är en person som tycker om det sociala och bidrar gärna med skratt och personlighet i teamet. Vidare ser vi att du som person är hjälpsam och ställer upp för dina kollegor och kan på ett prestigelöst sätt arbeta med varierande arbetsuppgifter.
Andra arbetsuppgifter kan vara administration kring fakturor, inköp, kund-, konferens-, och resebokningar samt att beställa frukost, fika och drycker.
Dina arbetsuppgifter kan variera från att boka mötesrum, förbereda ärenden, ta fram information ur databaser, och sammanställa material och delta i utredningar.
Skallkrav:
Skicka ansökan