Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-06

Om HR- och löneavdelningen

HR- och löneavdelningen består av två HR-partners, två lönehandläggare och en HR-chef. Vårt uppdrag är att vara ett expertstöd till chefer och ledare inom hela personalområdet. I arbetet ingår att arbeta för att säkerställa en enhetlig tillämpning av arbetsgivar- och personalpolitiken. Målsättningen är att bidra till att organisationens chefer och ledare ska lyckas i sitt ledaruppdrag och som arbetsgivarföreträdare. HR bidrar med kompetens, verktyg och coaching. Även ansvaret för internkommunikationen och lön ligger på HR- och löneavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rollen som HR-generalist är ny hos oss. Vi ser det som en bred roll där du framförallt arbetar operativt med HR-processer och projekt men att rollen utöver det kan formas utifrån dina tidigare erfarenheter och kunskaper.

I rollen som HR-generalist kommer du bland annat att arbeta med operativa och administrativa uppgifter inom bland annat personalhanteringsprocessen, samverkan, personuppgiftshantering, arkivering, Excelunderlag med mera, vilket ställer krav på administrativa färdigheter. Du har kunskap och intresse för digitala arbetssätt och olika tekniska system och kan se var vi kan utveckla oss. Det är en fördel om du också har erfarenhet av löneadministrativt arbete.

Exempel på konkreta arbetsuppgifter vi tänker att du ska få ta tag i är:

  • Att hålla vår medarbetarhandbok på intranätet uppdaterad och tillförlitlig
  • Att vara ingången i HR-frågor från Registrator
  • Att tillsammans med övriga på avdelningen driva och utveckla våra HR-processer
  • Att tillsammans med HR-partner driva specifika projekt, till exempel arbetsmarknadsdag eller introduktionsdag
  • Att sköta HR-administration

Kvalifikationer

  • Akademisk examen på minst kandidatnivå inom HR-/personalområdet, eller motsvarandeutbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • Något års aktuell erfarenhet av brett HR-arbete
  • Flerårig erfarenhet och goda kunskaper inom Officepaketet
  • God förmåga att tillgodogöra dig nya system och verktyg
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Personliga egenskaper

Du har lätt att bygga goda relationer där du får förtroende. Då vi är en liten avdelning är det viktigt med god samarbetsförmåga för att vi ska nå våra gemensamma mål.

Du har ett coachande förhållningssätt och har hög integritet och personlig mognad. För att lyckas bra, och trivas i rollen, behövs att du självständigt kan planera, prioritera och hantera flera arbetsuppgifter löpande. Vidare är du ansvarsfull, strukturerad, noggrann, resultatorienterad och kommunikativ. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde efter sommmaren efter överenskommelse,

För mer information om tjänsten, ta kontakt med HR-chef Åsa Hollmén på [email protected]

Fackliga företrädare:

Urban Riismarkn, Scen & Film avd.3: [email protected]

Alice Kassius Eggers, Akademikerföreningen: [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons