Det finns nu en ny version tillgänglig för ledigajobb.se. Klicka på uppdatera eller ladda om sidan för att få tillgång till den nya versionen.
OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Om tjänsten
Till vår kund söker vi nu en leveranskoordinator. som blir ansvarig för att koordinera leveransen av kundens IoT-lösningar och arbeta för att möta deras kunders förväntningar på ledtid och kvalitet. I kontakt med hela företaget och du är både organisationens och kundens kontakt i alla frågor som rör leverans av våra tjänster och förändringar/upplägg
Nyckelansvar och leveranser:
Ansvarig för att leda och koordinera onboarding, offboarding och kundförändringar (inkl testuppsättningar)
SIM-hantering – hantera inköpsorder, lägga SIM-beställningar och support för att lösa problem
Upprättande och administration av interna/externa rapporter
Ärendehantering - support internt/externt med önskemål och frågor
Delta i förbättringsarbete – leveransprocess, kvalitetsmål mm.
Interna/externa relationer:
Denna roll kräver en hög grad av samarbete med andra interna team och leverantörer.
Regelbunden kontakt med kunder, leverantörer, Moln- och nätverksdrift, Service Operations Center, Billing, Technical Solution Managers, Account Managers, Product Management mm.
Vi ser gärna att du som söker har:
Goda dator- och administrativa kunskaper
Utmärkt kommunikationsförmåga på både engelska och svenska (muntligt och skriftligt)
Teknisk erfarenhet och förståelse för Telecom/IoT/Cloud Services är meriterande
Erfarenhet från arbete i Salesforce är meriterande
Erfarenhet från att arbeta i en kundnära roll/med kundsupport är meriterande
Erfarenhet från internationella och mångkulturella miljöer är meriterande
Vidare ser vi är gärna att:
Du behöver vara ansvarstagande, flexibel och en lagspelare
Du är strukturerad med god förmåga att prioritera, planera och utföra arbetsuppgifter för att kunna hålla deadlines
Du har en god administrativ förmåga, är noggrann och tycker om att hålla ordning och reda
Du har en stark kommunikationsförmåga för att bygga goda relationer med kunder och kollegor
Du är självgående och tar egna initiativ.
Du är serviceminded och levererar högkvalitativ support och trivs med kundinteraktioner.
Att vara konsult hos oss innebär att du själv väljer uppdrag, vi anställer enbart konsulter för specifika uppdrag. Hos oss får du alltid månadslön och du arbetar hos samma kund tills uppdraget är slut. Vanligtvis jobbar våra konsulter på långa uppdrag men det händer även att uppdragen är kortare. Vanliga orsaker till att våra kunder väljer att anställa konsulter kan vara att en medarbetare ska vara föräldraledig, sjukskriven eller att man har en arbetstopp. Men det kan också handla om att man vill hyra först för att sedan anställa efter en period.
Du söker tjänsten via telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Richard Herbertsson på telefon 072-33 77 455 eller e-post [email protected]
Välkommen med din ansökan!