OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-02

Tycker du kundservice är roligt? Då är denna roll perfekt för dig! Nu får du nämligen det bästa av två världar, B2B och B2C inkluderat i en och samma roll. Vi söker efter dig som har arbetat med kundservice tidigare och som inte räds av att plocka upp luren. Sök idag då vi behöver dig på plats så snart som möjligt! OM TJÄNSTEN Vår kund söker nu sin nästa stjärna inom kundservice. Du får ta plats i ett team om ca 10 personer där du kommer få arbeta med stora välkända varumärken inom livsmedel. I rollen som Customer Service kommer du att hantera både konsumentkontakt och kundservice, som tar upp 50% vardera av din tid. Ett varierande arbete där du hanterar dialoger med slutkunder (dvs privatkunder, B2C) men också kundservice och dialoger med olika livsmedelsbutiker (B2B) runtom i Norden. Kontakten sker främst över telefon och mejl vilket kräver att du har en god kommunikativ förmåga ihop med ett högt servicetänk. Arbetet sker i högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik, därför tror vi också att du snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter, för att på bästa sätt axla rollen som Customer Service. Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Academic Work för att sedan arbeta ute hos vår kund. Behovet sträcker sig på minst 6 månader där du blir erbjuden en visstidsanställning hos oss. För rätt person kan det finnas möjligheter att på lång sikt avancera och fortsätta bygga på din karriär inom företaget. Du erbjuds - Foten in på ett väletablerat och internationellt livsmedelsföretag känt för deras smakrika och högkvalitativa produkter - Ett arbete med välkända varumärken - Ett omväxlande och aktivt arbete där din sociala förmåga kommer väl till användning ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kundservice - hantera orders och reklamationer, svara på mejl och telefonsamtal från B2B kunder * Konsumentkontakt - kontakt med slutkund, hantera reklamationer och ge rådgivning om kundens produkter (B2C) VI SÖKER DIG SOM - Har arbetat i en kundserviceorienterad roll tidigare - du skall trivas med att kommunicera och hjälpa kunder över telefon och mejl - Har en avslutad gymnasial utbildning - Har goda digitala kunskaper - du kommer arbeta i ERP system - Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift - detta då det krävs i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Arbetat som kundtjänstmedarbetare tidigare och således är van vid att prata med kunder över telefon och mejl - Förståelse för danska och norska språket - detta då du kommer kommunicera med kunder runt om i Norden - Arbetat i ERP system i tidigare arbeten För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Lagspelare - Serviceinriktad - Snabblärd Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Vi ser att du är en person med rätt attityd och vilja. Någon som värdesätter vikten av samarbete och samtidigt tycker att kundservice är roligt. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons