OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-30

Om oss

Att bevara och göra mat tillgänglig för marknaden är vi experter på ända sedan starten 1948. Idag erbjuder vi tjänster som riktar sig till hela försörjningskedjan; från producent till grossist, butik och konsument. Genom vårt stora geografiska nätverk kan vi erbjuda effektiva flöden som gör våra lösningar både hållbara och flexibla, alltid med fokus på att bevara livsmedel i en optimal temperatur – den obrutna kylkedjan. Våra affärsområden är lager, inrikes transporter och internationella transporter. Idag omsätter vi ca 3,5 miljarder, sysselsätter ca 1200 personer och vårt huvudkontor är beläget i Helsingborg. I Sverige har vi 22 terminaler (egna och genom partners) och 12 lager. Läs mer om oss på www.frigoscandia.com.

Nu söker vi en Site Manager till vår största terminal i Sverige, belägen iHelsingborg, för att leda den fortsatta utvecklingen av vår Trafik/Terminal-verksamhet i Skåne där även Arlöv och Sölvesborg ingår.

Vi söker dig som vill vara med på vår spännande tillväxt och utvecklingsresa!

Dina arbetsuppgifter:

Tjänsten som Site Manager är en strategisk tjänst där du ansvarar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten. Det innebär förutom resultatansvar att sätta mål, implementera riktlinjer och att aktivt arbeta med KPIer i nära samarbete med verksamheten. Du coachar och vägleder på ett engagerande sätt med högt kommersiellt fokus tillsammans med ansvariga chefer och medarbetare.

Som site Manager ansvarar du för den taktiska och operativa trafikledningen i nära samarbete med våra samarbetspartners och för terminalfunktionen med kvalitet och service för våra kunder i fokus. Du är personalansvarig för trafikledare och terminalchef. (Som i sin tur är personalansvarig för enhetens terminalarbetare).

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom transport, lager eller terminal. Gärna med utbildning inom transport, logistik eller ekonomi.

Vi är övertygade om att du har erfarenhet av:

  • en ledande roll inom transport, terminal och/eller lager
  • minst 5 års aktuell chefs- och ledarerfarenhet med budget-, personal- och arbetsmiljöansvar
  • aktivt arbete med förändrings- och effektiviseringsarbete och brinner för högt kvalitetstänk och utveckling
  • att leda och koordinera projekt, har en god flödes- och processförståelse
  • att arbeta i TMS-system
  • leda grupper i förändring och säkra efterlevnad av rutiner och processer
  • arbetsrätt, förhandling och MBL

Som person ser vi att du kommer att trivas och lyckas i din ledarroll om du är tydlig och inkluderande i ditt ledarskap och ser till verksamhetens bästa. Din förmåga att skapa kontakter, samarbeta och underhålla relationer är mycket god. Du behöver även vara resultatorienterad och ha en mycket god kommunikativ förmåga. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder

Som anställd hos Frigoscandia AB får du möjlighet till personlig utveckling i en organisation som växer och befinner sig i en spännande förändringsfas. Du kommer att arbeta med fantastiska och kompetenta kollegor, det finns även goda möjligheter till egna initiativ och utvecklingsmöjligheter.

Förutom en marknadsmässig lön erbjuder vi även friskvårdsbidrag samt förmånliga rabatter hos träningsanläggningar och hotell.

Ansök nu!

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval, docksenast 25 maj 2024. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på [email protected] eller tel. 073-624 77 24

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons