OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-24

Om tjänsten Vi söker en Jurist/upphandlare på deltid till myndighet i Stockholm för att tillgodose en myndighets behov av juridik- och upphandlingsstöd. Arbetet bedöms att fördelas på ungefär 60% juridik och 40% upphandling. Arbetsuppgifter: Uppdraget innebär bland annat att arbeta både med myndighetsjuridik och myndighetens upphandlingar samt att ha ansvar för myndighetens interna juridiska frågor. Arbetsuppgifterna inom myndighetsjuridiken omfattar många olika rättsområden såsom avtal, arbetsrätt, förvaltningsrätt och frågor om offentlighet och sekretess. I rollen ingår att ge råd, stöd och information men även att svara på remisser samt göra rättsutredningar. I rollen ingår även att bidra med juridisk vägledning, råd och stöd samt hantera upphandlingsjuridiska frågor i samtliga skeden av våra upphandlingar. Uppdraget innebär att både arbeta självständigt och tillsammans i en grupp med personer med olika yrkesbakgrunder Övrigt förekommande uppgifter: - Vara stöd i arbetsrättsliga frågor - Tolka regelverket kring GDPR - Arbete med myndighetens interna styrdokument - Representera myndigheten vid avtalstvist, skadeståndstalan eller överprövning av offentlig upphandling - Genomföra öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal - Upprätta, förlänga och omförhandla avtal. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som jurist/upphandlare är ett konsultuppdrag på deltid, ca 16–18 timmar/vecka. Uppdragsstart är 2024-05-24 eller så snart som möjligt efter avtalssignering och beräknas pågå i tolv månader med möjlighet till förlängning. Arbetet ska i huvudsak utföras på myndighetens kontor i Stockholm Krav för tjänsten: • Juridisk kandidatexamen eller affärsjuridisk master- eller magisterexamen • Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som jurist inom statliga myndigheter. • Erfarenhet av arbete med arbetsrättsliga frågor, såsom förhandlingar och andra frågor som rör arbetsrättsliga frågeställningar. • Erfarenhet av arbete med förvaltningsrättsliga frågor • Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som upphandlare inom statliga myndigheter eller under en femårsperiod genomfört upphandlingsuppdrag för statliga myndigheter som konsult. • Självständigt genomfört öppna upphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar och avrop från Kammarkollegiets ramavtal. • Erfarenhet av elektroniska upphandlingssystem (exempelvis Tendsign, e-Avrop, Kommers eller liknande). • Goda kunskaper att arbeta digitalt (e-post, Microsoft Office-program, Microsoft Teams m.m.) • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.  För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-05-02För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Kammarkollegiet Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons