OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-23

Nu söker vi en senior controller till ett uppdrag på ett halvår!

Om uppdraget

Uppdraget är på heltid 100% med start omgående och fram till 24-10-20. Du kommer att arbeta på enhetens kontor i Nykvarn och det kommer finnas möjlighet till distansarbete till viss del.

Du kommer attarbeta nära biträdande ekonomichefen, både operativt och strategiskt, och du kommer att arbetamed att utveckla ekonomiprocesserna i en växande kommun.

Dina arbetsuppgifter

I rollen kommer du att främst arbeta som stöd till verksamhetens budgetansvariga med budget, prognoser och diverse beräkningar. Du kommer även att arbeta med frågor gällande redovisning, periodiseringar, bokslut och rapportering i verksamhetssystemet Stratsys. I arbetsuppgifterna kommer det även att ingå:

    • Stödja processerna för årsbokslut, delårsbokslut och månadsuppföljningar
    • Stöd till budgetansvariga gällande ekonomi
    • Analyser och rapportering
    • Felavhjälpande åtgärder vid differenser
    • Utveckling av processer och rutiner
    • Ta fram beslutsunderlag
    • Medverka vid utredningar

    Dina kvalifikationer

    • Examen med inriktning redovisning, civilekonom eller motsvarande
    • Examen med inriktning redovisning, civilekonom eller motsvarande
    • Minst 5 års erfarenhet i rollen som redovisningsekonom
    • Gedigen erfarenhet av kvalificerad redovisning med flerdimensionell kodplan och/eller internredovisning
    • Goda kunskaper i Excel och Powerpoint

    Som person har dugod förmåga att samarbeta och bygga relationer. Du är lösningsorienterad ochgillar att ta ansvar. Vi ser vidare att du är självständig och kan ta initiativ. Du är drivande, analytisk och ansvarsfull. Utöver detta är du pedagogisk med ett öga för detaljer samtidigt som du kan se helhetsperspektivet.

    Meriterande

    • Meriterande är kunskaper om kommunal redovisning

    Vad vi erbjuder dig

    Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

    Om ansökan

    Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/4.

    Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. [email protected]

    För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 0708934700

    Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

    Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet 3 - 6 Månader
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons