OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-23

Arbetsbeskrivning

Är du en person med stort intresse för IT och som värdesätter bra service? Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller liknande och/eller har en IT-utbildning. Eftersom det är en roll med mycket kundbemötande ser vi att du är en serviceinriktad person som har lätt för att skapa kontakt. Stämmer du in på beskrivningen? Då kan du vara den vi söker!


Kund söker nu en ny medarbetare till Servicedesk. Du kommer att ingå i första linjens support där du är verksamhetens första IT-kontakt. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden

Som supporttekniker krävs det att du har:


• Erfarenhet av att hjälpa kunder med frågor, problem och felsökning via telefon

• Goda kunskaper Microsofts Windows 7 och Windows 10 samt är väl bevandrad i MS Office 2010 – 2016, O365 inkl. Outlook Webb Access

• Teknisk kunskap och vana av felsökning och problemhantering av PC i nätverksmiljö

• Fokus på 100 % nöjda kunder

• Goda kunskaper i och omkring hur mobiltelefoner (Smartphones), i-pads och andra mobila enheter fungerar.

• Erfarenhet av olika administrationsverktyg med koppling mot Active Directory och Exchange

• Kan tala och skriva obehindrat på svenska samt har mycket goda kunskaper i engelska.


Som person behöver du ha mycket hög social kompetens och trivas med att arbeta i ett högt tempo och samtidigt ha ett professionellt agerande och kundperspektiv. Du behöver kunna förmedla teknisk kunskap på ett enkelt, tillmötesgående och förståeligt sätt. 


Mer information om tjänsten kommer att lämnas vid intervju.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 


Kvalifikationer

Som första linjens support är ditt främsta mål att ge en hög och kvalitativ IT-support i syfte att lösa kundens problem inom överenskommen tid. Det är en central roll med mycket kontakter både utåt mot kunder och internt. Du kommer att ta emot samtal, registrera och hantera ärenden direkt i telefon med kund. Det ingår även att ta emot kunder som behöver hjälp med utrustning, ta emot besökare, ta emot varuleveranser, samt att hantera in och utlämning av utrustning som skall/har hanteras av tekniker.  

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 5
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons