Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-22

Vi söker en erfaren administrativ handläggare med bakgrund i offentlig sektor som ska stödja våra handläggare och externa parter. Ditt arbete är avgörande för smidiga arbetsprocesser och du har en direkt påverkan på verksamhetens effektivitet och framgång. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet Som administrativ handläggare stöttar du både dina handläggarkollegor och externa parter genom att hantera olika typer av uppgifter inom statsbidrags- och lärarlegitimationsverksamheten. Det kan exempelvis handla om handläggning och förvaltning av statsbidrag till huvudmän och ombud som önskar söka bidrag, att besvara och omfördela frågor från de som söker/är intresserade av bidrag och från allmänheten, att diarieföra inkomna och upprättade handlingar samt att hantera begäran om utlämnande av allmän handling. Du arbetar även med den interna registerförvaltningen. Arbetet sker både självständigt och i samarbete med andra. Uppgifterna kan variera efter behov, med uppdrag från teamledare och enhetschef. Precis som andra medarbetare hos oss bidrar du också till kontinuerlig utveckling och förbättring inom verksamheten. Din roll och hur du utför arbetet är av stor vikt för vår fortsatta utveckling och effektivitet. * * * * * Tillsammans strävar vi efter en effektiv, rättssäker och modern ärendehantering som bidrar till att alla barn och elever får en likvärdig utbildning av god kvalitet i en trygg miljö. Elin Siroiney, enhetschef * * * * * Du tillhör Avdelningen för handläggning som hanterar lärarlegitimationer och statsbidrag. Du kan läsa mer om Skolverkets statsbidrag på https://www.skolverket.se/skolutveckling/statsbidrag. Våra sex enheter är organiserade i team och du kommer att ingå i ett team med fyra medarbetare. Teamet leds av en teamledare.   Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du kan också ha möjlighet att arbeta upp till 50% på distans.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha • aktuell erfarenhet av liknande administrativt arbete inom offentlig sektor, • slutförd gymnasieutbildning med enligt Skolverket lämplig inriktning, • mycket god datamognad och kunskaper i Microsoft Officepaketet, • god förmåga att uttrycka dig bra i tal och skrift. Det är meriterande att du har aktuell erfarenhet av arbete med statsbidrag eller lärarlegitimation och har kunskaper om systemet Platina eller annat diarie- och ärendehanteringssystem. Som person behöver du • god självinsikt; medveten om egna styrkor och svagheter samt vet när hjälp behövs för effektivitet, • vara noggrann och strukturerad, • prioriterar kundnöjdhet och har ett genuint intresse för att lösa problem för kunder och kollegor, • mycket god samarbetsförmåga. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är 6 maj. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Våra fackliga representanter är Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.  * * * * * Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons