Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-22

Har du en stark analytisk förmåga och vill du arbeta i en miljö med möjligheter att påverka? Får du en kick av att hitta nya samband och att kunna använda dina insikter för att driva affären framåt? I så fall kan du vara vår nästa Business Controller! Bonnier News är Nordens största aktör inom nyhetsmedia med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen, Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens industri, Bonnier Business Media och Bonnier News Local. Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många, totalt når vår journalistik över 6 miljoner läsare varje dag! Om oss Bonnier News ekonomiavdelning består av cirka 50 medarbetare. Du kommer att vara en del av business controller funktionen som i sin tur är cirka 30 stycken, där du ingår i ett team med fokus mot läsarverksamheten och redaktionella kostnader. Du rapporterar till Mona Nemati, Lead Business Controller. Vi sitter tillsammans i ”DN-huset” på Gjörwellsgatan 30, nära Kungsholmen i Stockholm. Ekonomiavdelningen är en viktig del av Bonnier News och spelar en central roll i att säkerställa vår långsiktiga framgång. Vi strävar efter att bibehålla en stark och hälsosam ekonomisk grund samtidigt som vi aktivt utforskar möjligheter till tillväxt och förbättring. Genom vårt samarbete och engagemang för att uppnå våra ekonomiska mål, ser vi till att Bonnier News fortsätter att vara en ledande kraft inom mediebranschen. Om rollen I ditt dagliga arbete stöttar du verksamheten med att bland annat förstå affären, identifiera förbättringsmöjligheter, skapa budget, samt prognostisera intäkter och kostnader. Rollen är bred och innebär att du måste ha en god förmåga att sätta dig in i detaljer, men även se det större perspektivet. Sammantaget innebär rollen att du: - Genomför verksamhetsanalyser och uppföljning. - Ansvarar för olika projekt, business cases samt olika frågeställningar i allt från redovisning till strategiska beslut. - Utvecklar och effektivisera processer. - Utför månadsbokslutsaktiviteter, ekonomisk analys och uppföljning av intäkter och kostnader. - Ansvarar för budget- och prognosarbete för verksamheten inklusive uppföljning. - Diverse ad hoc analyser och simuleringar Vem är du? Som person är du en god kommunikatör med ett stort affärsintresse,du trivs att arbeta i team och nå resultat som en del av ett team. Det är också viktigt att du är självgående, en problemlösare och att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och söker effektivisering och förbättring inom ditt arbetsområde. Vidare är du serviceinriktad och du har en stark analytisk förmåga. Kvalifikationer: För att axla rollen hos oss har du erfarenhet av att hantera stora mängder data, analysera verksamheter, samt driva budget- och prognosarbete. Du är också van vid att arbeta med månadsbokslut och deadlines. - Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande. - 2-3 års erfarenhet av Business Control eller bakgrund inom revision. - Du har mycket goda kunskaper i Excel. - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande: - Tidigare arbetslivserfarenhet från mediebranschen. - Erfarenhet av Bi-verktyg. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning. Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även möjlighet att till viss del jobba hemma för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor! Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här! Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email. Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat. Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre – som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons