Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-19

Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien. Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet – att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag. Idag är vi 950 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål. Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare. Bli en del av vårt engagerade kundteam hos Textilia i Rimbo! Detta är ett vikariat på 1 år med start i juli 2024. Är du passionerad för att leverera exceptionell kundservice och trivs i kundmöten och har en förmåga att organisera och hantera flera uppgifter/projekt samtidigt? Drivs du av att lösa problem och skapa värde för andra samt vara företagets ansikte utåt? Då kan du vara den Kundservice-medarbetare vi söker till vårt kundserviceteam i Rimbo! Som Kundservice-medarbetare hos Textilia är ditt primära syfte att ge våra kunder en kompetent och professionell serviceupplevelse. Du kommer ofta vara kundens första kontakt med Textilia och blir därför en viktig länk mellan företaget och våra kunder. I denna roll kommer du att ha daglig kundkontakt, genomföra kundmöten, hålla informationsmöten, samt registrera och hantera ärenden i vårt CRM-system. Regelbundna kundbesök för att stärka kundrelationer och förstå deras behov är också en viktig del av jobbet, och du behöver därför ha körkort. Du kommer även att ha en viktig roll i administrativa uppgifter såsom tex upplägg av nya avtal, framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor samt även bidra till att våra arbetssätt utvecklas Vi vill att du är en person som har ett starkt eget driv och du arbetar målinriktat för att nå resultat. Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål.  Du kommer vara en viktig del av tvätteriets organisation och dagligen samverka med andra funktioner. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Hantera inkommande samtal och mejl från kunder samt upprätthålla kundkontakt genom regelbunden kommunikation och uppföljning. - Registrera kundinteraktioner och ärenden i ett CRM-system för spårbarhet och effektivitet med fokus på servicekvalitet och kundnöjdhet. - Koordinera orderhantering och leveransinformation - Sköta dokumentation och administration i CRM och andra affärssystem - Utföra tilldelade administrativa uppgifter, såsom upplägg av nya avtal, framtagande av statistik och sammanställningar av månadsfakturor. - Projektleda den årliga inventeringen på tvätteriet. - Genomföra kundbesök samt utbilda kunder i användning av våra produkter och tjänster - Arbeta med merförsäljning till befintliga kunder - Använda olika IT-system för dataanalys med syfte att stödja kundrelaterade beslut. Resor förekommer, och du behöver därför ha körkort.  Vi söker dig som: - Har en god förmåga att lära sig våra IT-system och potentialen att bli en superanvändare i vårt affärssystem samt mycket goda kunskaper i Excel och övriga Office-produkter. - Kan hantera flera uppgifter parallellt och har god förmåga till prioritering och problemlösning. - Har en professionell och serviceinriktad inställning för att säkerställa en positiv kundupplevelse. - Är ansvarstagande, analytisk och noggrann och duktig på att bygga förtroende, skapa relationer och samarbeta med både kunder och kollegor. - Du är självgående, tar ett stort ansvar för dina uppgifter och du ser till att ta dem i mål. - Har mycket goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, skriftligt och muntligt. - Har en eftergymnasial utbildning och/eller några års erfarenhet av kundrelationsarbete och kundutveckling. - Kunskap om avtalsjuridik är meriterande. - Delar våra kärnvärderingar: Engagemang, Nytänkande och Affärsfokus. Vi erbjuder: - En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och ett starkt teamarbete. - Möjlighet att växa professionellt och personligt inom företaget. - En företagskultur som uppmuntrar innovation, utveckling och erkänner individuella prestationer. - Vi agerar med stort samhällsfokus och vi värnar om vår miljö genom lösningar som bygger på ett hållbart samhälle. - Detta är ett vikariat på 1 år med start i juli 2024  Du rapporterar till Kundchef i Rimbo. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons