OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida perido.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-17

Har du tidigare erfarenhet inom kundtjänst och har även arbetat i ordersystem? Vi hoppas det! Sibelco Nordic är ett modernt företag med kompetenta medarbetare som strävar efter att bidra till en bättre värld med fokus på innovation och hållbarhet. Kan detta vara något för dig? Läs gärna vidare!

Om tjänsten

Perido söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kund Sibelco Nordic. De är en världsledande global aktör som arbetar med materiallösningar. Man utvinner, bearbetar och distribuerar industriella mineraler över hela världen, med huvudfokus på kiseldioxid, lera, fältspat, olivin samt glasåtervinning. Tjänsten är placerad i Baskarp, strax norr om Jönköping med möjlighet till visst distansarbete efter introduktionsperioden.

Dina arbetsuppgifter

I den här tjänsten kommer dina huvudsakliga uppgifter att kretsa kring orderhantering samt att ge service till Sibelcos kunder. Du kommer också att assistera med logistikadministration såsom bokning av frakt och transporter, hantering av offerter, prisuppdateringar samt reklamationer. Du tillhör Customer Service-teamet som präglas av stor nyfikenhet och tycker om att arbeta nära kunderna.

Dina egenskaper

Du är ansvarstagande och tar hand om dina ärenden från början till slut. Att kommunicera via mail och telefon, både externt och internt, är en stor del av din roll vilket du trivs utmärkt med tack vare din öppna och sociala personlighet. Eftersom Sibelco är ett internationellt företag sker mycket kontakt på engelska, vilket du är helt bekväm att kommunicera på. Du bidrar till arbetsplatsen med mycket positivitet och trivs i en miljö där tempot är högt och flera uppgifter hanteras samtidigt. Slutligen är du en sann team player som dina kollegor alltid kan räkna med!

Är det dig som vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Minst två års erfarenhet inom kundservice
  • Kunskap i ordersystem
  • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift

Meriterande:

  • Erfarenhet av transportplanering
  • Erfarenhet av SAP (alt. Jeeves/ERP/CRM system)

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag i 12 månader. Start omgående.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare är Anna Hommerberg, som kan nås på [email protected]. Ange alltid tjänstens referensnummer 34560 i ämnesraden.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1500 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons