OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida pts.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-10

Vill du bidra till att främja fortsatt digitalisering av Sverige? Drivs du av få vara med i det viktiga samhällsuppdrag som PTS har? Vi söker dig som vill vara med på PTS expansiva fas! Enheten för bredbandssamverkan har stort fokus på extern samverkan och främjandearbete inom bredbandsområdet och arbetar med att hitta vägar framåt i frågor där PTS saknar regleringsmöjligheter. Enheten arbetar med frågor om regional utveckling, tillgång till samhällsomfattande tjänster (internet och telefoni), stöd till länsstyrelserna i deras arbete med att främja bredbandsutbyggnad och olika teknikskiften (kopparnätsavvecklingen och operatörernas avveckling av 2G/3G). Kanslierna för regeringens Bredbandsforum och de regionala bredbandskoordinatorerna ligger på enheten. Om rollen I rollen som utredare hos oss kommer du få utföra analyser och utredningar kopplat till Bredbandsforums kanslis arbete om hållbarhet för att motivera bredbandsutbyggnad. I arbetsuppgifterna ingår det att utföra analyser och utredningar inom enhetens ansvarsområden samt planera och genomföra möten med både offentliga som privata företrädare. Du kommer att få ansvara för beredning och framtagande av underlag inför interna beredningar och möten, ha löpande kontakter med marknadsaktörer och andra aktörer t.ex. regioner och regionala bredbandskoordinatorer. Utöver det kommer du också delta i enhetens löpande arbete. Det innebär att delta i myndighetsinterna projekt, lämna synpunkter på interna remisser och annat som tillhör uppdraget. Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter och samverkan med andra verksamheter såväl inom PTS som med externa aktörer. Om teamet Enheten för bredbandssamverkan består idag av 9 erfarna och engagerade medarbetare. Enheten kännetecknas av gott och prestigelöst samarbete. Vi ger stöd och hjälp till varandra och är frikostiga med att dela med oss av vår kunskap.  Om dig För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha en god förmåga att kunna samarbeta med andra då mycket av ditt arbete handlar om att jobba i olika projekt och ha många interna och externa kontakter. Du har förmåga att hitta nya lösningar när förutsättningar förändras och du tar initiativ till samarbeten samt driver frågor framåt självständigt. Du har lätt för att kommunicera med andra och trivs när du får vara med och påverka. För oss är dina personliga egenskaper viktiga, därför kommer vi lägga stor vikt vid dessa. Vi söker dig som har: • Relevant slutförd högskoleutbildning, t.ex. statsvetare, ekonom eller jurist • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • Flerårig arbetslivserfarenhet av utredningsarbete självständigt och tillsammans med andra • Flerårig arbetslivserfarenhet inom relevant område Det är även meriterande om du har: • Erfarenhet av projektledning, större och mindre projekt • Erfarenhet av/kunskap om marknaden för elektroniska kommunikationer • Erfarenhet av myndighetsarbete • Erfarenhet av samverkan med externa aktörer i genomförande av processer eller uppdrag • Kunskap om hållbarhet i olika dimensioner Bra att veta  Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.  Som anställd på myndigheten får du del av förmåner såsom lunchförmån, bra semestervillkor och pension. Vår arbetsplats är på Hälsingegatan 38 där du kommer att arbeta i moderna aktivitetsbaserade lokaler, men har även möjlighet att jobba hemifrån upp till 40% om verksamheten tillåter. Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet i form utav 2 friskvårdstimmar i veckan och 5000 kronor i friskvårdbidrag, det finns även en friskvårdsförening som anordnar olika aktiviteter. Här kommer du få ett givande och omväxlande arbete på en myndighet där du kan växa och utvecklas - både personligt och professionellt. Hur ansöker jag?  För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi önskar att du inte bifogar en bild eller information om personnummer och adress i ditt CV. Du behöver inte skicka ett personligt brev. Har du skyddade uppgifter av något slag ber vi dig kontakta ansvarig HR-specialist. Tester samt arbetsprov kan förekomma i urvalsprocessen. För mer information kontakta enhetschef Kerstin Karlsson på [email protected] eller HR-specialist Eva Bennich Rathsman på [email protected]. För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till [email protected]. Välkommen med din ansökan senast 29 april 2023. Att arbeta på PTS: Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 450 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö. Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner – att vara Sveriges bästa arbetsplats! På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons