OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-30

Om tjänsten Som Controller kommer du att arbeta för en försvarsmyndighet med en samhällsviktig funktion vars verksamhet präglas av högt säkerhetstänkande. Dina huvudsakliga  arbetsuppgifter som Controller vid Ekonomienheten innebär bland annat utföra arbete med budget, redovisning samt analys och arbeta i programverktyget UNIT4. Övrigt förekommande arbetsuppgifter - Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser - Analysera verksamhetsinformation och ekonomiska resultat - Sammanställa rapporter - Ta fram prognoser kopplade till verksamheten - Ta fram riktlinjer för budgetarbete - Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning - Servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion För att lyckas i rollen är det viktigt att du genomför dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt. Du är prestigelös med en god pedagogisk förmåga och du kan hantera svårigheter samt be om hjälp vid behov. Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Controller är ett konsultuppdrag på heltid med start 2024-05-28 och beräknas pågå till och med 2024-12-31 med möjlighet till förlängning upp till 12 månader i taget (som längst till och med 2028-05-27) Uppdraget ska genomföras i myndighetens kontorslokaler, strax väster om Stockholm. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Genomgått utbildning inom aktuellt område • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt) • Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.) • Erfarenhet av statlig redovisning • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig: Vi söker en social och serviceinriktad medarbetare som arbetar effektivt med andra, delar med sig av kunskaper, erfarenhet och information. Du är en person som stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Det är viktigt att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisationen. Som medarbetare handlar du i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål, policys och riktlinjer. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är den 14 maj. Kammarkollegiet Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast och rörlig lön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons