Söker du efter ett första spännande uppdrag in till IT-branchen? Akkodis Göteborg letar efter en IT-supporttekniker för uppdrag hos en av våra absolut största kunder. Rollen är belagd helt på plats ute hos kund, dock finns möjligheten till hybridarbete efter att man har kommit in i rollen. Om rollen: Rollen är placerad i vår kunds kontorslandskap i Torslanda tillsammans med resten av teamet. Arbetsuppgifterna innebär att du via telefon, mail, och chattsystem tar emot IT-ärenden från interna medarbetare. Komplexiteten samt volymen på antalet frågor varierar, det kan röra sig om allt från lösenord till komplexa Windows problem. För att ge dig de bästa förutsättningar för att klara arbetet inleds uppdraget med en utbildning de första veckorna. Vad krävs av dig? Det viktigaste för att du ska trivas och utvecklas i rollen är att du har ett brinnande intresse för IT, problemlösning, och för att hjälpa andra. Du behöver behärska det svenska språket fullt ut i både tal och skrift då tydlig kommunikation är mycket viktigt för rollen. Har du någon form av IT-relaterad utbildning (gymnasial eller KY/YH) så är detta mycket meriterande, men inte ett krav. Arbetslivserfarenhet från liknande roller alternativt från någon typ av serviceyrken ses även det som meriterande. Detta är en stor möjlighet för dig som har ett brinnande intresse inom IT att få gedigen erfarenhet och kunskap inom branschen och påbörja din IT-karriär.   Om Akkodis På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Akkodis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden. Genom att bli vår kollega kommer din vardag som konsult vara varierad med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter. Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT, Engineering och Life Science. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i USA, Kanada, Europa, och Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag.   Låter detta intressant? Sök då in till oss på Akkodis så snart som möjligt! Ansökan gör du via formuläret på vår hemsida. Vi hanterar ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag.  Har du ytterligare frågor gällande tjänsten tveka inte att höra av dig till ansvarig konsultchef Klas Ahnberg på [email protected] Vi ser fram emot att läsa din ansökan!   Nyckelord: Supporttekniker, 1st-line, Windows Remotetekniker, IT-support, IT, Juniora supporttekniker, Servicedesk, Service desk analyst, Kundtjänst, Helpdesktekniker, First Line, First Line supporttekniker, First Line support, Teknisk support, Supportmedarbetare, IT-supporttekniker, IT supporttekniker, IT support, Helpdeskansvarig, Juniora supportteknikermedarbetare, Kundtjänstmedarbetare, 1st line support, 1:st line supporttekniker, Serviceenheten, Kundservicepersonal

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons