OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida boras.se
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-04-08

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, samt hälso- och sjukvårdsinsatser för dessa målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Bemanningsenheten består av två rekryteringssamordnare, fyra bemanningsplanerare, ett pool-team med stödassistenter samt förvaltningens timvikarier, i ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens rekrytering och planering av tillfällig personal. Verksamheterna vi servar är bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet, korttidsvistelse, personlig assistans, socialpsykiatri, LSS-team och boende för vuxna med beroendeproblematik.

Är du en person som är lösningsorienterad och brinner för att skapa goda relationer med dom du servar? Tillsammans med övriga bemanningsplanerare ansvarar du för att ta emot och administrera beställningar av tillfällig personal. Nu söker vi dig som vill arbeta extra som timanställd hos oss.

Välkommen med din ansökan!

Bemanningsplanerare till Bemanningsenheten

Arbetsuppgifter

Som Bemanningsplanerare har du det övergripande ansvaret kring bemanningsprocessen av tillfällig personal. Du servar och möter verksamhetens behov genom att planera och prioritera personal. För att kunna tillgodose verksamhetens behov behövs det dialog med såväl chefer som ordinarie personal ute på enheterna. I dina arbetsuppgifter ingår det även att stötta vikarier i arbetsrelaterade frågor samt följa upp vikariens utveckling- och arbetsprestationer. I din roll är du förvaltningens ansikte utåt och verkar för att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke. 

Övrig information

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en pågående högskoleutbildning inom personalvetenskap, t.ex. personal- och organisationsutveckling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har ett par år kvar av din utbildning. Du ska ha goda IT-kunskaper och goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat med bemanningsfrågor eller personalplanering, samt om du har erfarenhet av arbete inom social omsorg.

För att lyckas i rollen som Bemanningsplanerare krävs det att du har förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter och att du trivs med att arbeta i ett högt tempo. För att trivas med arbetet tror vi att du är en person som är flexibel som trivs med att arbeta i grupp men även självständigt med eget ansvar. Bemanningsenheten är en servicefunktion och därför är det viktigt att du som söker är lyhörd och har en känsla för service samt är kontaktskapande då du kommer ha daglig kontakt med chefer, medarbetare och vikarier. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons