OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida jura.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-05

Vi, JURA Sweden AB, söker en kompentent chef till vår tekniska avdelning/ serviceverkstad, support och marknad.

Rollen som Technical Operation Manager innebär strategiskt utvecklingsarbete, samt resultat- och personalansvar med ett närvarande och coachande ledarskap. Du leda vår Serviceavdelning om ca 5 tekniker i egen verkstad samt Supportavdelning om 2-3 medarbetare på ett tekniskt, administrativt och planerande sätt. Du ansvarar för den operativa driften samt säkerställa att teamet och samarbetspartners har optimerad kunskap om våra produkter. Du behöver ha kompetens inom följande kunskapsområden – Servicetjänster, Projektledning, Teamledning, Koordination och Retorik för att utbilda andra.

Rollen innefattar fullt ansvar för kvalitativa parameter angående reparationer, serviceflöden i vår verkstad och kundkommunikation.

Du ansvara för hela service-kanalen inkluderat vårt nationella nätverk av partners.

Du är en förebild när det kommer till att leverera service & kundnytta i världsklass samt har du erfarenhet av att bygga upp eller utveckla framgångsrika service-team/-organisationer. Du trivs lika bra med kunder ute på plats som med att utveckla och implementera rutiner i företaget.

Du rapporterar direkt till VDn i den svenska och norska organisationen.

Dina uppgifter:

  • Ansvar för Serviceavdelning dvs. Verkstad & Support
  • ledare för att drift, funktion och prestanda utförs enligt företagets förväntningar, budget och målsättning
  • planera, koordinera, prioritera och styr arbetsuppgifter i gruppen samt följa upp genomförandet.
  • koordinera kundärenden (butik, verkstad, support och utesälj)
  • säkerställa intern produktkompetens genom löpande utbildningar internt & externt
  • kontaktperson och viss kundansvar för att utbilda och supporta våra servicepartners i våra lokaler eller på plats hos dem
  • följa upp på statistik och kvalitetskrav
  • vidareutveckla/skapa målsättningar, strategier och initiativ för att ytterligare lyfta vårt servicearbete
  • kompetent och professionell kontaktperson för våra samarbetspartners och vårt HQ
  • utvecklings- och effektiviseringsprojekt

Dina färdigheter:

  • minst 4 års erfarenhet inom Service & Support management helst från ett tillverkande bolag
  • minst 4 års erfarenhet med personalansvar
  • serviceinriktad, driven, flexibel, initiativrik och engagerad samt mycket självmotivation
  • vana vid att arbeta med Microsoft Outlook, Word, Powerpoint & Excel
  • gott siffersinne och marknadsorienterad
  • förmåga att kunna förmedla och presentera och få människor med dig
  • teamspelare med ledaregenskaper
  • äger förmågan att skapa och bibehålla goda relationer

Din profil:

  • relevant teknisk utbildning på högskole- eller gymnasial nivå
  • goda kunskaper inom Excel samt övriga Microsoft program
  • svenska och engelska i tal och skrift
  • van att jobba i CRM och affärssystem

Detta är vad som väntar dig:

  • modern, generös och spännande arbetsmiljö
  • en stabil och stark organisation samt varumärke med tillväxt potential
  • företags-förmånsbil
  • 40-timmarsvecka, flexibla kontors-arbetstider
  • högkvalitativ verkstads- och arbetsplatsutrustning
  • gratis kaffespecialiteter på arbetstid
  • en värld full av passion, smak och upplevelse tillsammans med försäljning

Är du vår nästa medarbetare?

Vi jobbar med produkter som är utformade för att ge njutning på högsta nivå. Om det låter som ett jobb för dig vänligen skicka in din ansökan med information om dig (Ansökan, CV) samt tidigast möjliga startdatum eller din uppsägningstid.

Kontakt

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniela W Gustavsson, HR ansvarig, via epost [email protected].

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsprocessen har börjad. Intervjuer och urval sker löpande.


Hos oss står professionell service och kundtjänst i fokus. Vid support eller rådgivningsbehov är vi optimalt förberedd i JURA Hospitality Center i Stockholm och Oslo. I vårt support team och butik, som är utrustat med den senaste tekniken, garanterar kvalificerade anställda professionell support för våra kunder. JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet för användning i hushållet, på kontor och restaurang.

För mer information om oss, besök jura.com

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons