OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-04

Till ett företag i underhållningsbranschensöker vi nu en erfaren, driven och engagerad ekonomiansvarig.

Om uppdraget

Uppdraget är ett konsultuppdrag med avsikt att bli en långvarig och permanent lösning med anställning hos vår kund som mål. Det är på heltid och arbetet sker på plats.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiansvarig ligger fokus på den dagliga driften och till en viss del på utvecklingsarbete. Duansvarar tillsammans med en kollegaför arbetet på ekonomiavdelningen. Vidare finns det möjlighet att ytterligare få bidra med administrativa arbetsuppgifter inför och efter evenemang.

Följande uppgifter kommer att ingå i din roll:

  • Månadsbokslut och avstämning
  • Löpande bokföring och utläggsredovisning
  • Momshantering och deklaration
  • Reklamskattehantering och deklaration
  • Leverantörsreskontra och utbetalning
  • Löneadministration
  • Arbetsgivardeklaration, lönebidrag och lönestatistik
  • Budgetering, prognos och uppföljning
  • Likviditetsplanering
  • Lägenhetsadministration
  • Administration kring matcher
  • Reseräkningar och utlägg
  • Kontakt med Skatteverket och revisor

Du kommer att arbeta med likviditetsbudget och tabeller för jämförelser i systemen.

Dina kvalifikationer

  • Flera års erfarenhet som redovisningsekonom
  • Goda kunskaper i Excel

Meriterande

  • Arbete på revisionsbyrå
  • Akademisk utbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet av Briljant, Kontek lön, Oxceed och Ascendo

Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du är även flexibel och har lätt för att snabbt ändra fokus från en uppgift till en annan. Du arbetar självständigt, men är ödmjuk som person.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240430.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 500

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons