OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-03

I grundskoleförvaltningen har vi en trygg och tillitsfull kultur. Vi bryr oss om våra elever och varandra. Vi finns till för eleverna, vi samarbetar med vårdnadshavarna och varandra, och vi är öppna för nya tankar och idéer. Här skapar vi bra förutsättningar för den pedagogiska utvecklingen. Bli en av oss! Nu söker vi dig som har ett stort engagemang för att utveckla en modern verksamhet där vi har fokus på att: • öka kvaliteten i undervisningen för att öka elevers lärande. • skapa tydligare ansvar, styrning och ledning för att öka elevers kunskapsresultat. • öka likvärdighet mellan skolor för att alla elever ska få tillgång till undervisning av hög kvalitet samt kompensera för deras olika förutsättningar. Göteborgs grundskoleförvaltning är en av de största skolförvaltningarna i Sverige. Vi ansvarar för stadens kommunala skolor från förskoleklass till årskurs nio, anpassad grundskola, kulturskolan och fritidshemmen. I förvaltningen finns 138 kommunala grundskolor där nästan 47 000 elever varje dag går i skolan. Hela förvaltningen har cirka 9 700 medarbetare som gemensamt arbetar med att utveckla och ta hand om verksamheten - tillsammans banar vi väg för framtidens skola. Följ gärna vår resa på Linkedin: https://www.linkedin.com/company/goteborgs-grundskoleforvaltning ARBETSUPPGIFTER Johannebergsskolans SU-grupp består av 2 lokaler, en placerad i skolans vaktmästarbostad och en i en lägenhet på Fribergsgatan. Vi har 11 platser i gruppen för elever i åk 1-5 med inriktning autism. I gruppen arbetar det 2 lärare, 2 lärare i fritidshem och 2 elevassistenter. Vi söker nu en förstelärare med kompetens som speciallärare till vår SU-grupp på skolan. Tjänsten är en ferietjänst. I uppdraget som förstelärare kommer du främst att verka i undervisning för SU-grupp nivå 2, samt arbeta med tillhörande dokumentation. Utöver detta kommer du att arbeta med skolutvecklande uppdrag som identifierats i skolans systematiska kvalitetsarbete. Kärnan i det systematiska kvalitetsarbetet är elevernas lärande och måluppfyllelse. I SU-gruppen arbetar du med elever i behov av särskilt stöd i olika former. Gruppen har inriktning autism. Utifrån de områden som identifierats i skolans systematiska kvalitetsarbete arbetar du tillsammans med skolans lärare och ledningsgrupp. I ett kollegialt lärande har du en central och viktig roll genom att handleda och coacha, samt genom att bidra med kunskaper om forskning och beprövad erfarenhet. Ett detaljerat uppdrag formuleras i samråd mellan förstelärare och biträdande rektorer på skolan. I detta ska förutsättningar och innehåll i uppdraget ingå, liksom tidpunkt när det ska ses över och eventuellt revideras. Vi ser oss som en utvecklingsinriktad skola med ambition att i samspel med aktuell forskning och en föränderlig omvärld förnya vårt tänkande och vår praktik, därför vill vi att du är öppen, nytänkande, modig och aktiv i skolans pedagogiska samtal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: •Har kunskap om dokumentationen som krävs runt elever som går i SU-grupp, såsom pedagogiska kartläggningar, ÅP, etc. •har utbildning och legitimation som speciallärare •har kunskaper och/eller erfarenheter av att arbeta med autism, elever med NPF och språksvårigheter • har visat en särskilt god förmåga att förbättra elevernas studieresultat och har ett starkt intresse för att utveckla undervisningen. • bedöms av huvudmannen som särskilt kvalificerad för undervisning och uppgifter som hör till undervisningen. • är lärare med fyra års legitimerad undervisning. • kan genom dokumentation redovisa minst fyra års väl vitsordat arbete inom skolväsendet. • har god förmåga att utifrån skolans systematiska kvalitetsarbete driva skolutveckling. • har utvecklad analytisk förmåga. • har förmåga att vara drivkraft i en delakultur. • har god förmåga att leda andra i kollegialt lärande på lokal och övergripande nivå. Det är också meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i SU-grupp eller arbete kring elever med särskilda behov . För att du ska lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Du får energi av att bidra till andras lärande och du skapar förutsättningar för att lärande ska kunna ske. Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons