OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-02

Vill du vara en viktig del i arbetet med att höja kvaliteten i vården och omsorgen? Vi söker nu utredare till vår behörighetsenhet i Härnösand. Sedan juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel och som utredare prövar och beslutar du om de ansökningar som kommer från undersköterskor i hela landet. Vill du bli en av oss? Om tjänsten I din roll som utredare prövar och beslutar du om ansökningar om bevis för rätt att använda den skyddade yrkestiteln undersköterska. Du besvarar även frågor om skyddad yrkestitel. Vi jobbar med en relativt ny behörighet vilket innebär nya frågeställningar, och därför ställer arbetet krav på att vi jobbar tillsammans för en god förvaltningskultur.     Avdelningen för behörighet och statsbidrag består idag av 8 enheter – 6 behörighetsenheter och två statsbidragsenheter. Avdelningen är också den organisatoriska hemvisten för Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd. Behörighetsenheterna prövar och utfärdar legitimationer, specialistkompetensbevis, intyg med mera till såväl svensk- som utlandsutbildad personal i hälso- och sjukvården. Idag är vi totalt tre enheter, placerade i Stockholm och Härnösand med uppdraget att utfärda bevis om skyddad yrkestitel. Tillsammans är vi ca 60 medarbetare med både längre och kortare erfarenheter. Enheten i Härnösand är samlokaliserad med andra statliga myndigheter. Du kommer att vara en del i vår pågående utvecklingsresa. Om dig För att lyckas i uppdraget krävs det mycket god samarbetsförmåga och intresse av att dela med sig av kunskaper samt ta del av andras. Du har god förmåga att jobba tillsammans för att nå gemensamma mål. För att lyckas i rollen har du en mycket god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Du har dessutom en god initiativförmåga, har ett lösningsorienterat förhållningssätt samt är flexibel och ansvarstagande. Då arbetet utförs i team är det viktigt att du är bra på att samarbeta. Du är van att arbeta i ett högt tempo mot uppsatta mål och har ett gott ordningssinne. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har • akademisk examen inom samhällsvetenskap, juridik eller annan utbildning som Socialstyrelsen finner relevant • mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift • god engelska i tal och skrift • goda datorkunskaper. Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av ärendehandläggning på myndighet, eller annan relevant erfarenhet av arbete eller praktik hos myndighet. Bra att veta Anställningarna är en särskild visstidsanställning på heltid t.o.m. 31 december 2024. Start så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta. Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Marika Lingonblad-Öhlund på [email protected]. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist [email protected]. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00. Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan. Välkommen med din ansökan senast den 14 april 2024

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 3
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons