Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-28

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna. Är du en driven, målinriktad och erfaren ledare som är redo för nästa etapp i ditt arbetsliv? Då kan du vara en av våra nästa Teamleaders på Kundserviceavdelningen! Din uppgift som Teamleader är att genom coachning och uppföljning se till så att ditt team uppnår våra KPI:er som i slutänden förbättrar kundupplevelsen. Din uppgift är även att säkerställa hantering utav olika administrativa ansvarsområden inom upsatta KPI:er, samt säkerställa utveckling i vårt kundservicesystem. I arbetet ingår det att ha nära samarbete med övriga Teamleaders och avdelningar för att ständigt utveckla verksamheten. Rollen som Teamleader innebär direkt personalansvar för ett av våra team. We work together, we are brave and we create value for the customer – vill du vara med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen? Dina arbetsuppgifter: • Löpande hantera personalfrågor. • Löpande hålla coachningssamtal, hälsosamtal och medarbetarsamtal. • Följer upp data och statistik för att säkerställa att avdelningen och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål. • Initierar och driver projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice. • Ingår i ledningsgruppen för avdelningen och har ett nära samarbete med övriga Teamleaders och Customer Service Area Managers. • Personalrelaterade uppgifter, t.ex. godkänna löner, intervjua slutkandidater till nya roller, planera semester och schemalägga. • Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samarbeten. • Upprätthålla regler för arbetsmiljö och säkerhet. Din profil: • Haft lönesättande personalansvar för större arbetsgrupper, med budgetansvar. • Erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare. • Erfarenhet av att bemöta kund. • Förmågan att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift. • Har jobbat i komplexa system som krävt teknisk kompetens. • Rekryteringserfarenhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som inte bara kan konstatera en utmaning, utan du sporras av att lösa den genom ett analytiskt och kreativt tänk. Att ha mandat och kunna ta beslut i egen regi är något du trivs med. Du är lösningsorienterad, kommunikativ, förändringsbenägen och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. E-handelsbranschen i stort är under förändring och vi vill ha med dig på denna resa. Det är meriterande om du har: • Arbetslivserfarenhet från sälj. • Mycket goda kunskaper i Excel. • Erfarenhet av LEAN. • Goda språkliga kunskaper i norska, danska, tyska eller finska i både tal och skrift. Fördelar med att jobba hos oss: • Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch • Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team! • Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt • Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar • Kollektivavtal för alla anställda • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city • Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning. Upplägg och praktisk information: • Start: Enligt ÖK • Omfattning: Heltid 40 h/vecka (6 månaders provanställning tillämpas) • Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17 • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 • Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter: Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/ Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons