OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-28

Har du en stark teknisk kompetens och en är en stjärna på att lösa problem snabbt och effektivt? Har du tidigare erfarenhet av att leverera högklassig slutanvändarsupport i en Microsoftmiljö? Då kan detta vara någonting för dig! Vi på Adecco Tech söker nu en Servicedeskmedarbetare på 2nd Level till vår kund inom försvarsindustrin. Om rollen Som en del av vår kunds Service Desk på 2nd level kommer du att vara en central figur i att lösa användares problem och ta beställningar genom telefon- och fjärrstyrningsverktyg. Du kommer att dra nytta av en omfattande knowledgedatabas där effektiva lösningar dokumenteras. Din roll innefattar inte bara att lösa aktuella ärenden utan också att aktivt bidra till att uppdatera och förbättra knowledgedatabasen för att bidra till en kontinuerlig förbättring till supportprocesserna. Som medlem i ett team på 20 personer kommer du att samarbeta nära med dina kollegor för att säkerställa en smidig och effektiv supportprocess. Arbetstiderna är helgfria vardagar mellan 07.00 och 18.00. Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av: • Bidra med support till slutanvädare i microsoftmiljö • Systematisk felsökning • Underhålla och administrera i Active Directory-miljö • Noggrant dokumentera lösta ärenden, implementerade lösningar och best practices för att kontinuerligt förbättra vår kunds knowledgedatabas Detta är ett konsultuppdrag som avser perioden 2024-05-06 – 2025-04-28 där du kommer att vara anställd av Adecco men utföra ditt arbete ute hos vår kund, därefter finns möjligheten att bli överrekryterad av kund.  Om dig Vi söker dig med stark teknisk kompetens och en förmåga att arbeta väl i team. Vi tror att du har över två års erfarenhet inom slutanvändarsupport och en gedigen förståelse för Microsoftmiljön. Vidare, så tror vi att du brinner för att leverera enastående slutanvändarsupport i ett dynamiskt supportteam. Vi söker dig som har: • Minst två års erfarenhet av slutanvändarsupport • Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, SCCM, databaser etc. • Förståelse för ITIL-processer • Beprövad förmåga att arbeta effektivt i ärendehanteringssystem • Goda kunskaper i engelska och svenska, i både tal och skrift • Kunskap inom Active Directory Om Adecco Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben. Om ansökan Vi ser fram emot att läsa ditt CV. Notera att det är av stor vikt att ditt CV tydligt reflekterar hur du uppfyller de angivna kraven. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail, vänligen använd ansökningsformuläret på vår hemsida. Kontaktuppgifter Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Beatrice Arvidsson via [email protected].   Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected].  Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 6
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons