OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida sjr.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-28

Är du tillgänglig att starta något nytt omgående och har erfarenhet av HR-administration? Då kan detta vara något för dig! För kunds räkning söker vi en HR-administratör till deras first line support. Tjänsten är på heltid, du utgår från kontoret i Mölnlycke och uppdraget löper till 30 september, men goda chanser till förlängning. Om tjänsten Som HR-administratör kommer du att vara den primära kontaktpersonen för medarbetarna när det gäller HR-relaterade frågor och administrativa uppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Stödja medarbetare med diverse frågeställningar inom HR-relaterade områden, arbetsrätt, HR-system etc. • Assistera medarbetare som reser med A1 intyg • Boka och administrera resevaccinationer för medarbetare • Koordinera och hantera processen för alkohol- och drogtester för medarbetare • Hantera visumansökningar och relaterade administrativa uppgifter för medarbetare som flyttar till Sverige • Säkerställa noggrannheten i personaldatabasen genom regelbunden uppdatering och kontroll • Anställningsavtalsadministration • Administrera anställningsförändringar såsom lönejusteringar, arbetsplatsbyte, etc. • Hantera HR-avdelningens e-postinkorg • Extrahera och analysera data från HR-systemet samt sammanställa listor och generera rapporter • Ansvara för att regelbundet uppdatera och underhålla mallar och information på intranätet (SharePoint) för att säkerställa att de är aktuella och korrekta Lämplig bakgrund Vi ser att du har en relevant utbildning inom HR-området och erfarenhet av en likande roll. Du har förmågan att kommunicera och interagera effektivt med medarbetare på alla nivåer och du har en grundläggande förståelse för lagar och föreskrifter som styr anställningsförhållanden och personaladministration. Vidare arbetar du strukturerat och är uppmärksam på detaljer och säkerställer noggrannhet och korrekthet i alla administrativa uppgifter. Du har även erfarenhet av att arbeta med HR-system och förmåga att hantera och analysera data noggrant. Du är också van vid att hantera flera uppgifter samtidigt och kan prioritera din arbetsbelastning effektivt. Då vår kund är ett internationellt bolag krävs goda kunskaper i engelska, men även goda kunskaper i svenska är ett krav. Vidare besitter du goda kunskaper i Excel och Word för att utföra analyser av data och skapa dokument. Kunskaper i SharePoint är meriterande. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Amanda Karlsson på 076-647 16 53. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons