OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-28

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang. I Sverige finns 3,36 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss bidrar du till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Ditt arbete lägger grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad. ARBETSUPPGIFTER Vi söker människor som brinner för kunden! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då kanske du är vår nästa handläggare. Som handläggare i vårt kundcenter kommer du besvara och hantera frågor både per telefon och mail på vår första linje. Dina arbetsuppgifter innebär att besvara frågor, vägleda och ge information om Lantmäteriets verksamheter, produkter och tjänster enligt offentlighetsprincipen. Du kommer att arbeta i flera verksamhetssystem, varav god datorvana är ett krav. Du ska kunna hantera stora ärendeflöden och du ska ha ett driv att hjälpa andra. Du arbetar efter uppsatta villkor och regler och kan lämna både positiva och negativa besked på ett positivt sätt. KVALIFIKATIONER Vi vill att du som söker har gymnasieexamen och erfarenhet i närtid från arbete inom kundcenter eller kontaktcenter. Du har god datorvana av Officepaket och lätt att jobba i och lära dig nya IT system. Du har även god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande med god förmåga att kommunicera på engelska i både tal och skrift samt erfarenhet av att arbeta inom statlig organisation. Vidare är det meriterande om du har påbyggnadsutbildning som är relevant inom vårt verksamhetsområde. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad och hjälpsam med ett professionellt bemötande, oavsett kund. Du har en förmåga att på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förklara begrepp och processer som inte är vanliga för våra kunder. Du är även strukturerad och arbetar bra i process efter uppsatta villkor och regler i kombination med en lyhördhet att hitta prestigelösa möjligheter och lösningar. Du använder din goda kommunikativa förmåga till att samarbeta samt skapa och vidmakthålla goda relationer. ÖVRIGT På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Urval sker löpande under ansökningstiden. Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 3
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons