OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-27

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 750 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka. Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som IT-samordnare i Linköping. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling. Arbetsplats Vid Ekobrottsmyndigheten i Linköping bedrivs verksamheten vid en ekobrottskammare och en polisoperativ enhet. Kammaren i Linköping har också kontor i Örebro. Till vårt kontor i Linköping söker vi nu en IT-samordnare. Resor mellan orterna är en förutsättning. Arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår att ge IT-support till medarbetarna i vår operativa verksamhet genom t.ex. felsökning, installation och uppdatering av IT-utrustning. Du kommer att ingå i ett nätverk med IT-samordnare som tillhör myndighetens Digitaliseringsenhet. Vår IT-miljö är baserad på Microsoftprodukter och en stor del av ditt arbete kommer att handla om administration som är kopplad till drift och förvaltning. Ditt fokus ligger på support och att på plats hantera de frågor som dyker upp i vardagen på en rättsvårdande myndighet. Du kommer också att ha vissa egna ansvarsområden och ingå i arbetsgrupper och projekt. I dessa stöttar du med installationer, planering och dokumentation. I ditt arbete ingår också att skriva lathundar och hålla i interna utbildningar. Samarbete med övriga IT-samordnare varvas med självständigt arbete inom dina ansvarsområden. I jobbet som IT-samordnare ingår också viss kontakt med de myndigheter som vi har nära samarbete med. Du förväntas bidra i det pågående utvecklingsarbetet och kan vid arbetstoppar komma att behöva hjälpa till med andra delar av digitaliseringsenhetens verksamhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har: gymnasieexamen eller motsvarande goda kunskaper om Active Directory, Windows, datanätverk, pc-hårdvara, skrivarhantering, videokonferens och Office-programmen minst tre års erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska   Det är meriterande om du utöver ovan även har: erfarenhet av IT-administrativt arbete eller IT-support inom annan statlig myndighet erfarenhet av arbete inom rättsväsendet (Ekobrottsmyndigheten, Åklagarmyndigheten eller Polisen är särskilt meriterande) Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. IT-supporten är en stödfunktion och vi förutsätter att du är serviceinriktad, flexibel, initiativtagande och prestigelös. Du är pedagogisk och en god problemlösare även under tidspress. Du är engagerad i ditt arbete och van vid att skapa struktur samt ordning och reda. Du kan samarbeta och kompromissa såväl som självständigt utföra uppgifter inom ditt område. För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen. Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Digitaliseringschefen Jens Fabricius,  [email protected] Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10. Information om anställningen Anställningsform : Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Arbetsort : Linköping Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse Lön : Individuell lönesättning tillämpas På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 11 april.  I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Ekobrottsmyndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-webbplatsen/dina-personuppgifter/ . Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen Hantverkargatan 15, Box 22098, 104 22 Stockholm. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons