OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida hsb.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-03-27

Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu – våra medarbetare.

På HSB Göteborg har vårt Kund- och medlemsservice ett av de viktigaste uppdragen – att hjälpa styrelser, bostadsrättsinnehavare och hyresgäster. Avdelningen består av två grupper, Boendeservice och Styrelseservice, och nu är vi på jakt efter en ny kollega till vardera grupp.

Gillar du kundservice och administration? Trivs du med att vara ”spindeln i nätet”? Då kan det vara dig vi söker!

Arbetsuppgifter

Boendeservice:

Boendeservice är den första kontakten in till HSB Göteborg och idenna roll ger du främst service till bostadsrättsinnehavare samt hyresgäster. Det genom att administrera och besvara alla förekommande frågor gällande medlemmens boende exempelvis felanmälan, HSB-medlemskap, bospar, beställning av nycklar samtavgiftsavier. Du ingår ävenatt vara behjälplig med att ta besök på våralokalkontor. Dina främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och dator.

Styrelseservice:

I denna roll hanterar du ett antal arbetsuppgifter som alla syftar till att stötta styrelserna i våra bostadsrättsföreningar. Det kan exempelvis vara rådgivning via telefon, support i våra digitala tjänster, hantering av garage och parkeringsplatser samt fakturering. Fokus ligger på administrativa uppgifter. Dina främsta arbetsverktyg kommer vara telefon och dator.

Båda rollerna innebär ett omväxlande arbete med högt tempo och du har mycket kontakter både externt och internt. Placering varierar mellan huvudkontoret i Johanneberg samt lokalkontoret i Hisings Backa.

Kvalifikationer

Till dessa tjänster söker vi dig som…

  • Trivs med att arbeta med service och att ha kunden i fokus
  • Har god kommunikationsförmåga samt kan uttrycka dig väl på bådesvenska och engelska
  • Har ett gott ordningssinne
  • Är en stresstålig multitaskare
  • Tidigare har arbetat inom kundservice

Därtill är det ett plus om du har erfarenhet av arbete i Excel samt CRM- och telefonväxelsystem. Slutligen ser vi gärna att du gillar utveckling och att arbeta med förbättringar av arbetssätt och processer.

Personliga egenskaper

Du som söker ska vara en utåtriktad problemlösare som tycker om att hjälpa andra. Då arbetet innebär kundkontakt både i telefon och digitalt behöver du vara serviceinriktad och positiv. Vi ser gärna att du är nyfiken på att utvecklas samt är flexibel i ditt arbetssätt. Det är även viktigt att du kan behålla lugnet, prioritera och har förmågan att hantera flera ärenden samtidigt.

Du kommer arbeta i ett tight team där vi hjälps åt och stöttar varandra. Utifrån det vill vi att du är en lagspelare som både vill hjälpa andra och kan ta emot hjälp själv.

Vi erbjuder

Välkommen till en grupp under utveckling med målet att ta vår Kund- och Medlemsservice till ny nivå. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.

För att säkerställa att vi upprätthåller en säker och hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare och kunder tillämpar vi drogtestning som en del av vår rekryteringsprocess. Vi på HSB Göteborg har nolltolerans gällande droger och alkohol på arbetsplatsen och testningen är en standardprocedur som används för att säkerställa att våra nya medarbetare är redo att utföra sina arbetsuppgifter på ett säkert och professionellt sätt. Om du har frågor eller oro kring detta, tveka inte att ta kontakt med oss.

Tjänsten på Boendeservice är ett vikariat som sträcker sig till oktober 2025 ochtjänsten på Styrelseservice är en tillsvidareanställning. Du kommer få ange i din ansökan om du är intresserad av båda tjänsterna eller en av dem.

Sista ansökningsdag är 10/4-2024ochintervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Vill duvetamer? Kontakta Anna-Karin Antelme, Chef Kund- och medlemsservice, på [email protected].

Unionens representant ärMaria Lindqvist, [email protected]

HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons